فابیوس خواستار رعایت قطعنامه ۲۲۵۴ در مذاکرات سوریه شد

کدخبر: 2007579

وزیر امور خارجه فرانسه امروز طی اظهاراتی بر لزوم رعایت قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل متحد در مذاکرات صلح مربوط به سوریه در ژنو تأکید کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت : وزیر امور خارجه فرانسه امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای خواستار رعایت تمام و کمال 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد در جریان مذاکرات صلح سوریه در ژنو سوئیس شد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، "لوران فابیوس" در اظهاراتی اعلام کرد: «هیچیک از جوانب قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل نباید در مذاکرات صلح سوریه که از روز جمعه آغاز شده، نادیده گرفته شده و کنار گذاشته شود.»

بر اساس این گزارش، قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل که در ماه دسامبر سال 2015 به تصویب رسید، خواستار توقف بمباران‌ مناطق غیرنظامی و دسترسی به مناطق تحت محاصره در سوریه است و در آن نقشه راهی بمنظور تشکیل دولت وحدت ملی در سوریه طی 6 ماه آینده و برگزاری انتخابات منطقه‌ای در 18 ماه آینده تعیین شده است.

وزیر خارجه فرانسه افزود: من از تصمیم مخالفان سوریه برای حضور در ژنو بمنظور شرکت در مذاکراتی که باید بر پایه قطعنامه 2254 شورای امنیت برگزار شود، استقبال می‌کنم. هیچیک از جوانب این قطعنامه نباید در مذاکرات نادیده گرفته شود و حقوق بشر باید در آن رعایت شود و برای موفقیت مذاکرات باید هدف تحقق انتقال سیاسی فعالانه پیگیری شود.

هیئت معارضان سوریه که پیشتر اعلام کرده بودند در مذاکره با دولت سوریه به ژنو نخواهند رفت، امروز شنبه ریاض را ترک کردند و عازم سوئیس شدند.

این گروه مخالفان سوری بعد از دریافت تضمین‌هایی درباره مطالباتش چنین تصمیمی اتخاذ کرده است.

هیأت مذاکره کننده سوریه نیز به ریاست "بشار الجعفری" جمعه وارد مقر سازمان ملل در ژنو شد و با "استفان دی میستورا» نماینده سازمان ملل در سوریه، دیدار کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه در این باره گفته است که عدم حضور بخشی از معارضان سوریه به معنی توقف گفت‌و‌گوها نیست.

ارسال نظر: