اکسپرس: داعش با بحران مالی دست به گریبان شده‌ است

کدخبر: 2012222

کاهش بهای نفت و مسدود شدن راه‌های قاچاق نفت به ترکیه، گروه تروریستی داعش را به شدت با بحران مالی درگیر کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »؛ حملات هوایی به مواضع مختلف داعش و تخریب میادین نفتی آن موجب تشدید بحران مالی این گروه تروریستی شده است. پیش از این داعش به لطف سلطه بر منابع نفتی عراق خود را یکی از گروه های ثروتمند معرفی می کرد. این در حالیست که با افزایش حملات هوایی علیه داعش و کاهش بهای نفت، این گروه تروریستی برای جبران کمبود بودجه و تامین منابع مالی به راهکارهای متعددی روی آورده است.

باشگاه خبرنگاران نوشت: به تازگی یک فعال مخالف داعش اظهار داشته است: با اتمام منابع مالی، شرایط زندگی برای ساکنان رقه رو به وخامت است. تروریستها با دریافت هزینه های بالای آب و برق و کاهش 50 درصدی حقوق ماهانه کارمندان بخش دولتی دستمزد عقب افتاده مزدوران خود را پرداخت می کنند. از سوی دیگر تروریست‌های داعش برای جبران بخشی از کمبود بودجه و منابع مالی، با دریافت 350 پوند زندانیان را آزاد می کنند. گروه تروریستی داعش پیش از این برای مقابله با بحران مالی اقدام به خارج کردن ارز از منابع اصلی خود کرده بود.

داعش تا پیش از بحران مالی با پرداخت حقوق ماهانه 400 تا 600 دلار، از مزدوران خود حمایت می کرد. «ایمن جواد التمیمی،» محقق حوزه خاورمیانه به تازگی اعلام کرده است بحران مالی گروه تروریستی داعش به واسطه کاهش بهای نفت و مسدود شدن راه‌های قاچاق نفت به ترکیه است. تا پیش از این درآمد سالانه این گروه تروریستی از قاچاق نفت عراق به ترکیه، حدود 700 میلیون دلار بود.

ارسال نظر: