دیلی میل:

دور دوم ریاست جمهوری روحانی در گرو نتیجه انتخابات امروز است

کدخبر: 2014154

روزنامه انگلیسی "دیلی میل" نوشت: رقابت امروز اصلاح طلبان و اصول گرا‌ها برای کسب قدرت می‌تواند بر شانس روحانی در انتخابات سال ۲۰۱۷ تاثیر بگذارد.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین » روزنامه انگلیسی دیلی میل در گزارشی از انتخابات امروز ایران نوشت:

اصلاح طلبان و اصول گرا‌ها در نبرد مرگباری برای کسب قدرتی گیر افتاده‌اند که می‌تواند بر شانس روحانی در انتخابات سال ۲۰۱۷ تاثیر بگذارد. مخالفان بر نفوذ بیگانگان در انتخابات هشدار داده‌اند و بر روی بیلبوردهایی که در پایتخت کشور نصب شده‌اند تصویری از ملکه انگلستان که به ش‌تر تشبیه شده به چشم می‌خورد و دخالت بریتانیایی‌ها درانتخابات را نشان می‌دهد . ایرانیان انگشت‌های جوهری خود را بعد از رأی دادن به نمایش می‌گذارند .

آیت الله خامنه‌ای که خود جزو اولین کسانی بود که رأی خود را در صندوق انداخت، ۵۵ میلیون واجدین شرایط رأی دادن را به شتاب در انتخابات توصیه کرد و اظهار داشت که این کار هم وظیفه و هم حق آن هاست .

این انتخابات تنها یک ماه بعد از لغو تحریم‌ها تحت توافق هسته‌ای انجام می‌شود و نتایج این آراء عملاَ به معنی رفراندومی برا عملکرد دولت روحانی است. اگر رأی دهندگان به لیست حامیان روحانی رأی دهند، روحانی خواهد توانست قدرت در مجلس را به دست بیاورد و اصلاحاتی را در وضع قوانین اعمال کند .

ارسال نظر: