رئیس اتحادیه مرغ گوشتی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

مردم مرغ را از مغاره‌ها نخرند/ دلیل گرانی مرغ در روزهای اخیر/ نگران بی‌توجهی دولت به مرغداران هستم؛ این کار باعث گرانی بیشتر مرغ می‌شود

کدخبر: 2016052

یوسفی گفت: نگران بازار شب عید نیستم، بی توجهی دولت به مرغداران ادامه داشته باشد قیمت مرغ ظرف ماه‌های آینده با افزایش چشمگیری رو به رو خواهد شد

مهدی یوسفی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » در رابطه با افزایش قیمت مرغ در بازار در آستانه عید بیان داشت: برخلاف ادعای برخی قیمت مرغ گران نشده است و با قیمت واقعی آن تفاوت دارد.

وی ادامه داد: قیمت مرغ در میادین 6180 تومان است اما در درب مغازه‌ها و واحدهای صنفی از 6100 تومان به بالاست و با توجه به این که مغازه در کدام محل تهران قرار دارد قیمت‌ها نیز تغییر می‌کند که بنده نیز علت این تفاوت را نمیدانم زیرا دلیلی برای این تفاوت قیمت وجود ندارد و پایه قیمت در همه جا یکسان است.

وی تأکید کرد: روز گذشته ساعت 12 ظهر مرغ عمده 5700 تومان شده بود و میادین میوه و تره بار از جنوبی ترین تا شمالی ترین نقطه شهر مرغ را با قیمت 6180 تومان عرضه می کنند.

رئیس اتحادیه مرغ گوشتی گفت: اگر مردم تمایل دارند تا قیمت مرغ را با قیمت مناسب تهیه کنند بهتر است به جای خرید کردن از مغازه‌‎دارانی که بی انصافی کرده و مرغ را گرانتر به فروش می‌رسانند خرید نکرده و خریدهای خود را از میادین میوه و تره بار انجام دهند.

وی افزایش تقاضا را دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ در چند روز گذشته دانست و به نسیم آنلاین گفت: بعید میدانم که بیش از این قیمت مرغ بالاتر برود، زیرا شرکت امور پشتیبانی دام ذخیره‌های خود را وارد بازار کرده و همین باعث می‌شود تا تقاضا کمتر شود. مرغ منجمد شرکت امور دام هم آن قدر زیاد است که اگر تا دو سال دیگر نیز عرضه داشته باشد ذخیره‌شان تمام نخواهد شد.

یوسفی گفت: من نگران بازار مرغ شب عید نیستم بلکه آن چیزی که بیشتر نگرانم می‌کند این است اگر وضعیت به همین منوال پیش برود و بی توجهی‌های دولت در حوزه تنظیم بازار مرغ و شرایط مرغداران ادامه داشته باشد، در سال جدید و با نزدیک شدن به ماه رمضان با افزایش قیمت ناگهانی و چشمگیر مرغ روبه رو خواهیم شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با حمایت نکردن دولت از مرغداران آن‌ها بیش از پیش متضرر شده و عرضه را کم کرده و لذا دیگر جوابگوی نیاز و تقاضای بازار نخواهند بود و این موجب افزایش قیمت مرغ خواهد شد.

ارسال نظر: