گفتگوی تلفنی پوتین و السیسی درباره آتش‎بس در سوریه

کدخبر: 2016574

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در گفتگویی تلفنی در خصوص آتش بس در سوریه و مسایل مربوط به بحران این کشور گفتگو کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز دوشنبه در گفتگوی تلفنی با السیسی تلاش های انجام گرفته در چارچوب توافق روسیه و آمریکا برای ترک مخاصمه در سوریه را برای وی تشریح کرد.

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: تامین شرایط آتش بس عامل کلیدی عادی سازی اوضاع داخلی این کشور و بهبودی وضعیت انسانی آن است.

رئیس جمهوری مصر نیز این اقدامات را عالی ارزیابی کرد و خواستار ازسرگیری فوری روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه تحت نظارت سازمان ملل شد.

دو طرف موافقت کردند که به همکاری های خود در چارچوب گروه بین المللی حامیان سوریه ادامه دهند.

رهبران روسیه و مصر در این گفت و گوی تلفنی همچنین بر ضرورت ادامه مبارزه موثر با گروه های تروریستی بین المللی در سوریه و لیبی و یمن تاکید کردند.

پوتین و السیسی در مورد موضوعات مهم روابط دو کشور گفت و گو کرده و بر عزم متقابل برای توسعه همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف ازجمله در حوزه های انرژی و فنی - نظامی تاکید کردند.

آنها همچنین به اهمیت ایجاد شرایط لازم برای ازسرگیری پروازهای روسیه به مصر و سفر گردشگران دو کشور که از سه ماه پیش به دنبال سانحه هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سینا بر اثر انفجار بمب در آن متوقف شده، تاکید کردند.

ارسال نظر: