معاون پارلمانی رئیس جمهور خبر داد:

۳۵۰۰ سوال در مجلس نهم از دولتی‌ها

کدخبر: 2017512

حجت الاسلام انصاری اظهار داشت: سه هزار و پانصد سوال در مجلس نهم باعث شد هر روز وزرا و مسئولین برای پاسخگویی به این سئوالات به صحن علنی و یا کمیسیون‌های مجلس بروند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهوری در نشست هم اندیشی برگزیدگان مرحله اول و نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در سالن همایش های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: با بیش از یازده هزار تذکر در مجلس نهم به رییس جمهوری و مسؤولین کشور اهمیت تذکر و سؤال از بین رفته و به امری عادی تبدیل شده است.

انصاری گفت: سه هزار و پانصد سوال در مجلس نهم باعث شد هر روز وزرا و مسؤولین برای پاسخگویی به این سؤوالات به صحن علنی و یا کمیسیون های مجلس بروند.

وی ادامه داد که اکثر این سئوالات یا از اختیارات بوده و یا خارج از قلمرو آنها بوده است تصریح کرد: این سئوالات باعث شد که ساعت ها وقت مجلس و دستگاه های اجرایی کشور گرفته شود.

معاون پارلمانی رییس جمهوری اظهار امیدواری کرد که مجلس دهم بهتر و بیشتر از مجالس گذشته در مسیر توسعه کشور و نیز تحکیم آرمانهای امام و شهیدان موفق باشد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری اظهار امیدواری کرد که مجلس دهم بهتر و بیشتر از مجالس گذشته در مسیر توسعه کشور و نیز تحکیم آرمانهای امام و شهیدان موفق باشد.

انصاری با اشاره به این که مجلس دارای ابزارهای مهمی در حوزه قانونگذاری و نظارت است اظهارداشت: در حوزه قانونگذاری مجلس دچار آسیب بزرگی است.

وی به وجود بیش از 11 هزار عنوان قانونی که برخی از این عناوین بیش از هزاران ماده قانونی دارد، اشاره کرد و گفت: این امر موجب حجم بسیار زیادی از قوانین شده که این آسیب، مجریان و دستگاه نظارت را در تطبیق عملکرد مجریان با قانون دچار مشکل کرده و راه را برای قانون گریزان هموار کرده است.

انصاری همچنین روزمرگی را به عنوان یکی از آسیب هایی نام برد که نمایندگان ممکن است دچار آن شوند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری در پایان با تبریک به منتخبان مردم تهران اظهارداشت: اکنون می توان آینده پر امیدتر و پر فروغ تری را پیش بینی کرد . امیدواریم مجلس دهم بهتر و بیشتر از مجالس گذشته در مسیر توسعه کشور و تحکیم مبانی انقلاب و آرمان های امام (ره) قدم بردارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: