فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد:

تذکر جدی ایران به طرفین مناقشه ارمنستان و جمهوری آذربایجان

کدخبر: 2021386

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به وجود روابط خوب بین ایران و دو کشور آذربایجان و ارمنستان گفت: تلاش مرزبانی در جهت ایجاد امنیت و آرامش در مرزها است و در مورد اصابت چند گلوله به مرز ایران به طور جدی به طرفین مناقشه تذکر داده‌ایم.

به گزارش « نسیم آنلاین » و به نقل از سایت پلیس، سردار قاسم رضایی در بازدید از مرزهای استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران با اشاره به مناقشه پیش آمده بین دو کشور همسایه گفت: روابط ما با هر دو کشور در سطح خوبی است و در مرزها مشکلی نداریم.

وی افزود: امیدواریم هرچه زودتر مشکلات به وجود آمده در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان حل شود و امنیت و آرامش به این منطقه بازگردد.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: با توجه به این که این دو کشور در نزدیک مناطق مشترک مرزی با ما درگیر هستند، مراقبت‌های مرزی را افزایش داده ایم و از همه اختیارات قانونی خود برای صلح بین آنان استفاده میکنیم.

سردار رضایی در پاسخ به این سوال که چند گلوله به خاک کشورمان اصابت کرده است، عنوان کرد: در این گونه مناقشات و تبادل آتش بعضا شاهد اشتباهاتی از سوی نیروهای طرفین هستیم که تذکرات جدی ما به دو طرف مناقشه داده شده و آنان نیز ضمن عذر خواهی، متعهد شده‌اند که از تکرار چنین اشتباهاتی خودداری کنند.

این مقام ارشد در مرزبانی ناجا در پایان وضعیت امنیتی مرزهای کشورمان با آذربایجان و ارمنستان را خوب عنوان کرد و افزود: شرایط عادی در مرزهای ما با هر دو کشور وجود دارد و امنیت کامل در مرز حکم فرماست.

ارسال نظر: