سعید قاسمی:

کار فرهنگیِ ترازِ انقلاب، شناخت و مهارتی در حد دکترا می‌طلبد

کدخبر: 2023396

شما به این یقین رسیده‌اید که در این خاکریز بیش از ۱۰ هزار کیلومتری که از ایران تا یمن و شیخ زکراکی در شمال افریقا کشیده شده، تنهایید اما بدانید که آینده از آن ما و شماست. 

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین »، سعید قاسمی از رزمندگان دورۀ دفاع مقدس و فعالان فرهنگی این سال‌ها، در افتتاحیۀ هشتمین نشست مراکز توزیع محصولات فرهنگی جبهه فرهنگی انقلاب «خوشه» با انتقاد سیستم آموزشی در آموزش و پرورش و آموزش عالی افزود: انقلاب اسلامی و تفکری که منجر به انقلاب شد در کتب درسی دانش آموزان جایی ندارد. بچه‌های ما الان در خصوص 22 جلد صحیفۀ امام و مباحث کلیدی استکبارستیزی ایشان چیزی نمی‌دانند. در این خصوص هم فرقی بین دولت اصولگرا و اصلاح طلب نیست.

قاسمی با انتقاد از رها بودن مباحث آموزشی و تربیتی افزود: دانشگاه ما هم از این قاعده مستثنی نیست. این لایه‌های بنیادین و اساسی تربیتی و پرورشی رها شده‌اند و ما یکباره در انتخابات به این فکر می‌افتیم که انسان‌های سالم و صالح به مجلس و دولت بفرستیم!

این فرمانده سال‌های دفاع مقدس در ادامه افزود: طیف مقابل به شدت در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری کرده است. سعید حجاریان از 20 سال قبل تا الان مدرسه‌های متعددی تاسیس کرده است. بسیاری از کسانی که در فتنۀ 88 طالب تغییر و change در نظام بودند، خروجی همین مدارس و بعضا فرزند کسانی بودند که پدرها ومادرهایشان مذهبی و هیاتی هستند. طیف مقابل با چین شبکه هایی در بنیادهایی مانند باران در حال برنامه‌ریزی برای تغییر نظام هستند.

قاسمی در ادامه با تقدیر از فعالین فرهنگی جبهه فرهنگی انقلاب گفت: اینکه در چنین شرایطی بعضی مانند شرکت کنندگان در چنین دوره هایی به این یقین رسیده‌اند که با فعالیت‌های فرهنگی و توزیعی بتوانند جای خالی مدرسه و دانشگاه را پر کنند جای تقدیر دارد.

اهمیت و ضرورت تربیت نیروی انسانی از دیگر مواردی بود که قاسمی در سخنان خود به آن اشاره کرد. وی در این خصوص گفت: برای انجام کار فرهنگی در تراز انقلاب اسلامی، مهارت و شناختی در حد دکترا لازم است. اگر کسی این شناخت و مهارت را ندارد باید این عرصه را بوسیده و کنار بگذارد.

قاسمی هم‌چنین موضوع هم‌افزایی تشکیلاتی میان توزیع‌کنندگان محصولات جبهه فرهنگی انقلاب را مد نظر قرار داد و گفت: باید چنین جمع‌هایی یک اتاق فکر داشته و تجربیات مختلف موفق و شکست‌خورده فروشگاهی و اقتصادی را از افراد مختلف جمع و بررسی کرده و از میان این تجربیات، الگوها و مدلهای موفق کار اقتصادی و فرهنگی را استخراج کنند.

وی در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: شما به این یقین رسیده‌اید که در این خاکریز بیش از 10 هزار کیلومتری که از ایران تا یمن و شیخ زکراکی در شمال افریقا کشیده شده، تنهایید اما بدانید که آینده از آن ما و شماست.

تعدادی از کتاب‌فروشان و توزیع‌کنندگان محصولاتِ فرهنگیِ جبهه فرهنگی انقلاب در این نشست دو روزه که در مجتمع یاوران حضرت مهدیِ(عج) مسجد جمکران در حال برگزاری است با حضور در کلاس‌ها و کارگاه‌های فشردۀ آموزشی که توسط مدرسان و اساتید دانشگاه برگزار می‌شود، با اصول از فعالیت‌ موفق اقتصادی در حوزۀ فرهنگ آشنا خواهند شد.

این نشست، امروز به کار خود پایان خواهد داد.

ارسال نظر: