بازداشت ۱۴ عضو "الشباب" در سومالی

کدخبر: 2024328

وزارت امنیت داخلی سومالی با تاکید بر تشدید عملیات امنیتی و اطلاعاتی علیه "الشباب" از بازداشت ۱۴عضو این گروه تروریستی خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "معلم شکری" سخنگوی وزرات امنیت داخلی سومالی دراین باره گفت: در عملیات اخیر علیه الشباب در مناطق «واداجیر» و « هدان» در پایتخت، 14 تروریست وابسته به این گروه بازداشت شدند.

شکری از مردم کشورش خواست در صورت در اختیار داشتن اطلاعاتی مبنی بر حضور اعضای گروه تروریستی الشباب در مکانی خاص، نیروهای امنیتی را مطلع کنند.

بر اساس این گزارش، در جریان عملیات پلیس سومالی علیه تروریست های الشباب در ماه گذشته میلادی در ایالت پونتلند، دستکم 70 تروریست به هلاکت رسیدند و بیش از 30 نفر بازداشت شدند.

الشباب وابسته به گروه تروریستی القاعده یک گروه تندرو سومالیایی است، این گروه در گذشته بخش هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل خود داشت، اما در سال 2015 شهرهای بزرگ تحت اشغال خود را از دست داد و اکنون تنها چند منطقه روستایی را در اختیار دارد.

سومالی کشوری ساحلی در منطقه شاخ آفریقا به پایتختی موگادیشو است. این کشور، پیشتر با نام «جمهوری دمکراتیک سومالی» شناخته می شد و 98 درصد مردم آن مسلمان هستند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: