کارشناسی داوری هشتاد و دومین دربی پایتخت

فنایی: یک پنالتی برای استقلال گرفته نشد/ پنالتی طارمی از خط عبور نکرد

کدخبر: 2024430

محمد فنایی کارشناس داوری درخصوص داوری هشتاد و دومین دربی پایتخت به نکاتی اشاره کرد.

محمد فنایی کارشناس داوری درخصوص داوری دیدار دربی در برنامه نود گفت: در گوشه زمین حنیف عمران زاده مهدی طارمی را واضح هل داد و اگر هم خطا نمی‌گرفت کرنر پرسپولیس بود که ضربه دروازه اعلام شد.

وی افزود: خطای هند بنگر در نیمه اول واضح بود و توپ به کتفش برخورد کرد. آرش برهانی مستقیم توپ را به بیرون زد اما کرنر اعلام شد.

فنایی تصریح کرد: میثم مجیدی روی علیپور در زمین استقلال خطا کرد اما خطای علیپور گرفته شد. در دقایق پایانی بازی اخطار نشان دادن به طارمی درست بود چون در جریان بازی تاخیر ایجاد کرد.

وی گفت: گل اول پرسپولیس آفساید نبود و طارمی از مدافع استقلال عقب تر بود. توپ در محوطه جریمه به دست نورالهی بازیکن پرسپولیس خورد و باید پنالتی اعلام می شد. زمین خوردن برهانی در محوطه جریمه پنالتی نبود و چون خودش سعی کردن قیچی بزند سرنگون شد و گرفتن پیراهنش جزئی بود در صورتی که خطا باید واضح باشد.

فنایی خاطرنشان کرد: گل دوم پرسپولیس توسط طارمی به ثمر رسید و عالیشاه گل را نزد. پنالتی پرسپولیس درست بود و خطای واضح حنیف انجام شد و مدافع استقلال روی بنگر یک فن کشتی زد. پنالتی گل نشد و بخشی از توپ هم روی خط باشد گل نشده است.

کارشناس داوری تصریح کرد: گرفتن یعقوب کریمی در میانه میدان توسط رامین رضاییان باید با کارت زرد دوم و کارت قرمز جریمه می شد چون استقلال عقب بود و در جریان بازی این تیم وقفه ایجاد شد.

وی افزود: گل چهارم پرسپولیس درست بود و توپ جلوتر از بازیکن گیرنده پاس بود و آفساید نبود. پنالتی استقلال درست بود و کاملای پای بازیکن استقلال را زد. پنالتی استقلال با توجه به قانون به دلیل ورود بازیکنان باید تکرار می شد ولی در دنیا خیلی نادر است که اتفاق بیفتد و ضربه را تکرار کنند.

فنایی در پایان گفت: اعتراض های رحمتی می توانست در بازی جو خاصی ایجاد کند و وقتی از درون دروازه به وسط زمین آمد این صحنه می توانست تحریک آمیز باشد و داور به او کارت زرد نشان بدهد.

ارسال نظر: