نقوی‌ حسینی:

آمریکایی‌ها پس از برجام جری‌تر شده‌اند

کدخبر: 2025436

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه پسابرجام به دوران انتقام‌گیری تبدیل شده است، گفت: آمریکایی‌ها با وجود اظهاراتی که پشت میز مذاکرات مطرح می‌کنند، اما هنوز هم رفتار خصمانه‌تر و جری‌تر نسبت به گذشته با ملت ایران دارند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، با اشاره به مصادره 2 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران توسط دادگاه عالی آمریکا، اظهار داشت: ما همه متوجه هستیم که آمریکایی‌ها پس از برجام جری‌تر شده‌اند.

وی افزود: آمریکایی‌ها با وجود اظهاراتی که همراه با لبخندهای تصنعی پشت میز مذاکرات مطرح می‌کنند، اما هنوز هم رفتار خصمانه‌تر و به مراتب جری‌تر نسبت به گذشته با ملت ایران و منافع جمهوری اسلامی ایران دارند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: وقتی گزارش نشست دیروز هیأت ایرانی با هیأت‌های اروپایی، آمریکایی و چینی را دیدیم، واقعاً متأسف شدم که مقامات ایرانی اظهارات این چنینی دارند و می‌گویند آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تأکید کردند برجام باید اجرا شود و ما مُصِر به اجرای برجام هستیم؛ در این میان باید پرسید پس چرا برجام اجرایی نمی‌شود؟! چرا فقط در اظهارنظر چنین مطالبی بیان می‌شود اما در عمل اقدامی صورت نمی‌گیرد؟!

نقوی متذکر شد: متأسفانه ما گرفتار بازی دیپلماسی هستیم اما عملاً آمریکایی‌ها رفتار خصمانه خودشان را بدتر از گذشته ادامه می‌دهند و دوران پسابرجام به دوران انتقام‌گیری و اعمال فشار و خصومت بیشتر تبدیل شده است.

وی همچنین تأکید کرد: سؤال اینجاست که چرا پس از گذشت 3 دهه از این ماجرا و در این دوران پسابرجام، آمریکا با یک ادعای تمسخرآمیز به این فکر افتاده‌ که از ایران غرامت بگیرد، کما اینکه در جریان 11 سپتامبر نیز به جای عربستان «ایران» را محکوم به پرداخت غرامت کردند.

نماینده ورامین در مجلس بر همین اساس خاطرنشان کرد: گویا حکم‌های بعدی هم در نوبت است، دشمنان نخواهند گذاشت حتی یک دلار از اموال ملت ایران به کشور بازگردد، فکر می‌کنم دولتمردان ما باید چشم‌هایشان را به واقعیت‌ها باز کنند، واقعیت آن نیست که پشت میز مذاکرات گفته می‌شود، واقعیت آن است که در عمل بیان می‌شود، بنابراین امیدوارم دولتمردان چشم‌شان را به واقعیت باز کنند و از موضع انفعال خارج شوند.

نقوی اضافه کرد: بنده از سخن شب گذشته آقای ظریف واقعاً شرمنده شدم که گفت اگر هم اموال ما برداشت کنند، بعداً‌ پشیمان خواهند شد و می‌دانند که باید بازگردانند؛ چطور ما باید اجازه دهیم الآن اموالمان دزدیده و به غارت برده شود سپس بگوییم آقادزده بعداً‌ اموال ما را بازمی‌گرداند؟!! من واقعاً شرمنده شدم وزیر امور خارجه نظام جمهوری اسلامی ایران می‌گوید ما فعلاً نگاه می‌کنیم که اموالمان را به یغما ببرند، بعداً‌ آمریکا را مجبور می‌کنیم که آنها را بازگرداند، واقعاً‌ این نوع موضع‌گیری‌ها باعث شرمندگی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت و مسئولان دستگاه دیپلماسی کشورمان چشم‌شان را به واقعیت‌ها باز کنند، آمریکا دشمن ملت ایران است، آمریکا اصلاً نمی‌خواهد جمهوری اسلامی ایران وجود داشته باشد، آنان نمی‌خواهند ملت ایران توسعه یابد، مسئولان وزارت امور خارجه باید در این زمینه انقلابی برخورد کند تا حقوق ملت ایران حفظ شود.

ارسال نظر: