سرگئی لاوروف:

معارضان "میانه‌رو" از محل گروه‌های تکفیری دور شوند

کدخبر: 2026142

"سرگئی لاوروف"وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو امیدوار است که قانون اساسی جدید سوریه ظرف کمتر از ۶ ماه آماده شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه بار دیگر بر لزوم ادامه مذاکرات صلح سوریه تأکید کرد.

لاوروف که در نشست خبری مشترک با همتای اتیوپیایی‌اش در مسکو صحبت می‌کرد، گفت امیدوار است که قانون اساسی جدید سوریه ظرف کمتر از 6 ماه آماده شود.

وی همچنین از گروه موسوم به «کمیته عالی مذاکرات» که مورد حمایت عربستان سعودی قرار دارد، خواست که از اعلام شرط و شروط و تعیین ضرب‌الاجل دست برداشته و به میز مذاکرات بازگردد.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که گروه‌های «معارض میانه‌رو» باید از محل‌های حضور اعضای گروه تروریستی «جبهه النصره» دور شوند، تا بتوان این گروه را که جزو آتش‌بس نیست هدف قرار داد.

به گفته لاوروف، اگر گروهی می‌خواهد نشان دهد که با این تروریست‌ها همدست نیست، باید به صورت عملی از آن‌ها جدا شده و از محل حضور آن‌ها فاصله بگیرد.

گروه جبهه النصره که کنترل بخش‌هایی از شهر حلب را در اختیار دارد، در هفته‌های گذشته بارها مواضع ارتش سوریه و زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار داده است. مسکو و دمشق می‌گویند قصد دارند که این گروه را هدف قرار دهند، با این حال حضور گسترده نیروهای معارض مسلح که توافق آتش‌بس را امضا کرده‌اند، در نزدیکی مقرهای جبهه النصره، تشخیص میان این گروه‌ها را دشوار کرده است.

ارسال نظر: