طباطبایی خبر داد:

ملی‌پوش دو و میدانی از اتهام دوپینگ تبرئه شد

کدخبر: 2026322

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ گفت: با توجه به اینکه در آزمایش‌های به عمل آمده از ادرار این ورزشکار میزان مصرف ملدونیوم کمتر از یک میکرو گرم بود در نتیجه‌ طبق قوانین وادا دوپینگ محسوب نمی‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رامین طباطبایی در‌ رابطه با وضعیت مهدی زمانی پس از مثبت شدن تست دوپینگ وی در ر‌قا‌بت‌های داخل سالن قهرمانی آسیا که موفق به کسب مدال تیمی چهار در 400 متر شده بود، اظها‌ر کرد: این دونده ملی‌پوش چون در ر‌قا‌بت‌های انتخابی تیم ‌ملی اقدام به مصرف ماده ممنوعه "ملدونیوم" Meldonium کرده بود که طبق قوانین وادا این ماده از ابتدای سال 2016 طبق قوانین وادا در لیست ماده ممنوعه قرار گرفته بود. طبق دستوری که وادا در‌ رابطه با مصرف این ماده ممنوعه ارائه داده است، اگر میزان مصرف این ماده در ادرار ورزشکاری زیر یک میکرو گرم باشد، تست وی مثبت نیست و تبرئه می‌شود اما اگر بین یک تا 15 میکرو و یا بیشتر باشد از محرومیت برخوردار خواهد بود. بنا‌بر‌این چون در آزمایش‌های به عمل آمده از ادرار این ورزشگار میزان مصرف ملدونیوم کمتر از یک میکرو گرم بود در نتیجه‌ طبق قوانین وادا دوپینگ محسوب نمی‌شود.

وی افزود: مهدی زمانی از طرف ستاد ملی مبارزه با دوپینگ تبرئه شد، اما پرونده وی را برای صدور رای نهایی به شورای صدور رای ارجاع دادیم تا این شورا نیز نظر نهایی خود را در خصوص این ورزشکار اعلام کند. ضمن این که یک میکرو گرم شدن تست دوپینگ نشان می‌دهد که وی قبل از سال 2016 اقدام به مصرف ملدونیوم کرده است چون اگر این ماده به مدت دو ماه در بدن ورزشکاری باقی بماند و میزان این ماده کمتر از این مقدار باشد، نشان می‌دهد که بعد از سال 2016 و یا در ابتدای سال نبوده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: