اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان:

وزارت خارجه در کنار دیپلماسی راه دور با غرب، دیپلماسی منطقه‌ای خود را تقویت کند

کدخبر: 2027993

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با صدور بیانیه‌های در مورد شرایط کنونی جهان اسلام اظهار کرد: با توجه به بندهای بیانیه پایانی کنفرانس اخیر سازمان همکاری های اسلامی در ترکیه از مسئولین محترم ایران به خصوص از وزارت خارجه می‌خواهیم در کنار دیپلماسی راه دور خود با کشورهای غربی، دیپلماسی منطقه‌ای خود را تقویت کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، متن بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به شرح زیر است:

درسالیان اخیر شاهد تولید و گسترش تفکری «ضد امنیتی» در جهان اسلام هستیم که شور جهادی و استعداد جنگندگی خود را به جای مواجهه با شیطان بزرگ «آمریکا» و رژیم منحوس صهیونیستی، متأسفانه برای تکفیر و تحقیر و مسلمان کشی به کار گرفته است؛ نگرش تکفیری، گرایش امت به وحدت را در مقابل توحید می داند و با نفی گرایشات متنوع فرهنگی جوامع اسلامی، هر نوع آزاداندیشی و اجتهاد عقلانی مبتنی بر قرآن و سنت را با عنوان «بدعت»، مستوجب سخت ترین مجازات ها می داند و -شاید ندانسته-، به نام «اهل سنت»، تمام منویات دشمنان تاریخی اسلام و مسلمین را پیگیری می کند؛ تخریب سرزمین های آباد، آواره ساختن میلیون ها مسلمان بی گناه، غارت اموال مردم مسلمان، تجاوز به نوامیس امت، بدنام کردن سنت اسلام در منظر افکار عمومی جهان، ایجاد تنفر در بشریت نسبت به عنوان «دولت اسلامی»،... و زمینه سازی برای هر نوع دخالت بیگانگان، در امور مسلمین. آیا «سلف صالح اهل سنت»، چنین رفتار ناشایستی را می پذیرند؟ چرا علمای اهل سنت، در برابر این تفکر ضد اسلامی قیام نمی کنند؟ نفوذ استعماری انگلستان و فرانسه در قرن گذشته موجب تقطیع امت واحد اسلامی شد و امروز نیز با حمایت همان کشورهای غارتگر غربی، تضعیف بیشتر کشورهای کنونی مسلمان و چندپاره کردن مجدد هر یک از آنها در دستور کار قرار دارد. اما حیرت انگیز آن است که برخی از سران و دول جهان اسلام نیز با درگیر شدن در این بازی اروپایی آمریکایی، به تخریب و تجزیه عراق و سوریه و یمن کمک می کنند، تا بعد، نوبت به تخریب و تجزیه عربستان و ترکیه و امارات و دیگرکشورهای مسلمان فرارسد...

با ادامه این فرایند بسیار خطرناک، اربابان زر و زور و تزویر جهانی مثلث انگلیس - ایالات متحده - رژیم صهیونیستی، هر نوع تاخت و تاز در جهان اسلام را با عنوان «میانجی» و «منجی» پیگیری خواهند کرد، تا ریشه اسلام را از جهان برچینند. با غفلت سیاست خارجی ایران از همسایگان خود و مشغول شدن دولت به مذاکرات «برجام»، تشدید اختلافات در منطقه گسترش یافته و زمینه برای کینه توزی های بیهوده و غیرضروری و مخرب در بین ملل و مذاهب اسلامی مهیا می شود و دورنمای خطرناکی را فراروی مسلمانان قرار می دهد.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با توجه به بند های بیانیه پایانی کنفرانس اخیر سازمان همکاری های اسلامی در ترکیه از مسئولین محترم جمهوری اسلامی ایران به خصوص از وزارت امور خارجه ایران می خواهد، در کنار دیپلماسی راه دور خود با کشور های غربی، دیپلماسی منطقه ای خود را تقویت کرده و بیش از این، از همسایگان خود غافل نماند و ظرفیت های فراوان و بلااستفاده موجود را بکار گیرد و جمهوری اسلامی ایران را در جایگاه پرچم داری توحید و وحدت و اقتدار و عزت مسلمین، یاری رساند.

ارسال نظر: