رئیس سازمان سینمایی:

سینمای ایران نمونه کامل اقتصاد مقاومتی است/ تنها کشوری هستیم که فقط فیلم‌های داخلی را اکران می‌کنیم

کدخبر: 2028856

ایوبی با بیان اینکه سینمای ایران نمونه کامل اقتصاد مقاومتی است، تبیین کرد: تنها کشور دنیا هستیم که فقط فیلم‌های ساخت داخل را اکران می‌کنیم در حالی که ۷۰ درصد سینماهای اروپا در تسخیر فیلم‌های آمریکایی هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حجت‌الله ایوبی امشب در مراسم افتتاحیه تالار نمایش مدرسه اسلامی هنر گفت: مقام معظم رهبری تأکید دارند که هر فیلمی که به ترویج اندیشه‌های اسلامی بپردازد دینی است و این گونه نیست که فقط داستان زندگی امامان را فیلم دینی به شمار بیاوریم.

وی افزود: در دنیایی که فعالیت‌های ضد دینی موج می‌زند هیچ بیانی را زیباتر و مؤثرتر از زبان تصویر برای انتقال پیام‌های دینی سراغ نداریم.

رئیس سازمان سینمایی اضافه کرد: درحالی ما از صنعت سینما بهره‌مندیم که بسیاری از کشورهای دنیا از آن محروم هستند به همین دلیل دنیا نمی‌تواند کشور ما را در این زمینه نادیده بگیرد.

ایوبی با بیان اینکه سینمای ایران نمونه کامل اقتصاد مقاومتی است، تبیین کرد: تنها کشور دنیا هستیم که فقط فیلم‌های ساخت داخل را اکران می‌کنیم در حالی که 70 درصد سینماهای اروپا در تسخیر فیلم‌های آمریکایی هستند.

وی تصریح کرد: هرچند سینما از غرب وارد ایران شد، اما چنان در دل فرهنگ اسلامی ما هضم شد که خروجی آن غربی نیست و خانواده‌ها با خیال راحت می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

همچنین مدیر مدرسه اسلامی هنر در این برنامه گفت: این مدرسه یک موسسه آموزش عالی است که بررسی مسائل عرصه دین و هنر را وظیفه خود می‌داند.

حجت‌الاسلام سید محمدحسین نواب افزود: مقام معظم رهبری حل کردن مسائل نظری دین و هنر را وظیفه حوزه علمیه دانسته‌اند.

وی با بیان اینکه از ظرفیت‌های هنر برای تبلیغ دین باید استفاده شود، اظهار کرد: آیا قرار است ارتباط دین با هنر را تهدید به شمار آوریم یا فرصت؟ باید هنر را به خوبی بشناسیم تا این مسائل حل شوند و سپس بتوانیم از ظرفیت‌های هنر برای تبلیغ دین بهره ببریم.

ارسال نظر: