شب آذری‌ها رقم می‌خورد؛

اجرای کنسرت "صدای سه نسل" در تالار وحدت

کدخبر: 2029220

گروه موسیقی موغام کنسرت خود را با عنوان "صدای سه نسل" با خوانندگی عارف بابایف، غضنفر عباس‌اف و ناصر عطاپور اوایل خرداد در تالار وحدت برگزار می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، کنسرت «صدای سه نسل» ساعت ۱۸ روز چهارم خرداد در تالار وحدت و به همت ناصر عطاپور برگزار می‌شود. در این کنسرت استادان عارف بابایف و غضنفر عباس‌اف گروه موسیقی «موغام» را همراهی می‌کنند.

پروفسور عارف بابایف یکی از استادان برجسته آذربایجان و رئیس دانشکده موغام کنسرواتوار آذربایجان است. غضنفر عباس‌اف نیز از استادان بزرگ کنسرواتوار آذربایجان است و نشان‌ها و جوایز بسیاری دارد. ناصر عطاپور هم دکترای خود را در رشته موسیقی در آذربایجان گرفته و از سال ۱۳۹۱ با بازگشت به ایران و تاسیس گروه موسیقی «موغام» فعالیت خود را آغاز کرده است.

در کنسرت «صدای سه نسل» مخاطبان هنرنمایی سه خواننده‌ای را می‌شنوند که هر کدام روایتگر نسل خود هستند. این سه نسل ارتباط تنگاتنگی با هم دارند؛ عارف بابایف استادِ غضنفر عباس‌اف بوده و ناصر عطاپور شاگردِ هر دو بوده است.

کنسرت «صدای سه نسل» شامل دو بخش است که در بخش نخست هر سه خواننده روی صحنه می‌آیند و آوازها و قطعه‌هایی در دستگاه «سه‌گاه زابل» می‌خوانند. در بخش دوم خوانندگان به صورت مجزا روی صحنه می‌آیند و هر کدام قطعه‌هایی می‌خوانند. این کنسرت در دستگاه‌های ماهور، سه‌گاه و همایون اجرا می‌شود.

گروه موسیقی «موغام تبریزی» سال ۱۳۹۱ توسط ناصرعطاپور ثبت شد و در این سال‌ها حدود ۵۰ کنسرت در داخل و خارج کشور برگزار کرده است

ارسال نظر: