دکتر زاهدی اصل در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

پویاترین بخش هلال‌احمر داوطلبان هستند/ فرهنگ داوطلبی باید نهادینه شود

کدخبر: 2029948

عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس معتقد است پویاترین بخش جمعیت هلال احمر داوطلبان هستند و هرچه خانه‌های داوطلب در مناطق مختلف فعال‌تر باشد هلال احمر پرتوان حرکت می‌کند.

محمد زاهدی اصل عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌و‌گو با خبرنگار «نسیم آنلاین» تاکید کرد: تمام اهداف جمعیت هلال احمر با حضور داوطلبان پرشور و فراگیری آموزش‌های امدادی و خدماتی تحقق می‌یابد.

وی، جذب حداکثری نیروی‌های داوطلب، ارایه آموزش‌های لازم و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود را از مهم‌ترین اهداف جمعیت هلال احمر ذکر کرد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: اگر قانون جمعیت هلال احمر را مطالعه کنید، متوجه می‌شوید قرار بر این است که جمعیت هلال احمر توسط همین داوطلبان اداره شود، به این صورت که داوطلبان به عضویت جمعیت هلال احمر در می‌آیند و ثبت نام می‌کنند و در مواقعی که جمعیت نیاز به نیروی انسانی دارد، اعلام نیاز می‌کند و این افراد داوطلبانه حتی اگر در اشتغال سازمانی هستند آن سازمان باید این افراد را برای انجام این کار مامور کند. به رغم نعمت‌های فراوانی که در کشور ما وجود دارد باید توجه داشته باشیم که کشور ما در معرض بسیاری از آسیب‌های طبیعی مثل سیل و زلزله نیز قرار دارد.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: از آنجا که کشور ما به شدت در معرض حوادث طبیعی قرار دارد باید حمایت از کار داوطلبی در دستور کار همه ارگان‌ها و نهاد‌ها باشد.

ارسال نظر: