رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد:

اورژانس اجتماعی در سال گذشته جان ۴ هزار و ۵۰۰ نفر را نجات داد

کدخبر: 2030078

محسنی بندپی بیان اینکه خودکشی در طول تاریخ سابقه داشته و روند آن در دنیا و ایران رو به رشد است، افزود: میزان خودکشی گرچه در کشور ما نسبت به برخی از کشورها کم است اما همین تعداد نیز با توجه به آموزه‌های اخلاقی، دینی و اسلامی، زیاد است.

به گزارزش « نسیم آنلاین »، دکتر انوشیروان محسنی بندپی صبح امروز در در نشست بررسی پیشگیری از اقدامات پرخطر در رفتارهای اجتماعی که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: باید یک بررسی تلفیقی از چگونگی پیدایش مسائل موثر بر شکل گیری اختلالات روانی انجام شود و بر اساس آن، یک برنامه اقدام و عمل برای کاهش موراد خودکشی طراحی کنیم. وی سازمان بهزیستی را در خط مقدم مداخله در اختلالات روانی دانست و گفت: بر اساس آیین نامه هیات وزیران، فوریت های اجتماعی در 4 محور مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی به شماره 123، خدمات سیار و پایگاه های اورژانس اجتماعی به مردم خدمات ارائه می دهد.

دکتر بندپی با اشاره به وجود 247 خودرو و راه اندازی مراکز اورژانس اجتماعی در 190 شهرستان از کشور، خاطرنشان کرد: در سال گذشته و در جریان تماس های مردمی با اورژانس اجتماعی توانستیم 4 هزار و 500 نفر را از خودکشی و مرگ نجات دهیم و این خدمات به صورت رایگان و با دسترسی بالا در ساعات مختلف شبانه روز ارائه می شود و در سال 95 نیز هدف ما گسترش اورژانس اجتماعی است.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال 94 و تنها در در تهران یک میلیون و پنجاه هزار تماس با خط تلفن 1480 سازمان بهزیستی گرفته شد که ما قادر به پاسخگویی 505 هزار مورد از آنها شدیم که نشان دهنده نیازمندی آن به گسترش و حمایت این سازمان و سامانه های مختلف آن است.

وی ضمن تاکید بر لزوم آموزش نیروهای درون سازمان و نیروهای خرید خدمت، اظهار داشت: آموزش نیروی انسانی می تواند توان علمی، خدمات فنی، تخصصی و مشاوره را افزایش دهد که در پیشگیری از اختلالات روانی بسیار موثر است.

دکتر بندپی بر لزوم تقویت همکاری های بین بخشی برای پیشگیری از اختلالات روانی در کشور تاکید و گفت: بر اساس آمارها و اطلاعات، بیشترین شیوع خودکشی، استفاده از قرص و سموم است.

رییس سازمان بهزیستی کشور در پایان با اشاره به تدوین پروتکل مداخله در خودکشی، خاطرنشان کرد: در این پروتکل در پی کاهش عوامل خطر خودکشی و مطالعه نشانه های هشدار دهنده عواملی که در خودکشی افراد مشاهده شده، هستیم.

ارسال نظر: