مخبر دزفولی در همایش دفاع ملی:

اقتصاد مقاومتی هنوز در کشور شکل نگرفته است

کدخبر: 2032449

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بدون اقتصاد دانش‌ محقق نمی‌شود، گفت: هنوز اقتصاد مقاومتی در کشور شکل نگرفته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در اولین همایش دفاع ملی که صبح امروز (یکشنبه) در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت فرهنگ اتفاق افتاد. امام خمینی(ره) فقیهی بود که با رویکردی انسان‌سازی، پیروزی انقلاب را رقم زد.

وی افزود: نوع و جنس پیام‌های امام خمینی (ره) چه قبل و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگی بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مقوله‌هایی که در عرصه فرهنگ مطرح هستند را پیام‌رسان همه فطرت‌های بشر عنوان کرد و گفت: این پیام‌ها تنها به فرهنگ دفاعی ختم نمی‌شود. نوع نگاه رهبری نیز به همه مسائل، فرهنگی است زیرا اصل پیام انقلاب اسلامی فرهنگی است و هر چه که با انقلاب اسلامی ربط پیدا می‌کند باید با پسوند فرهنگی تدوین شود.

مخبر دزفولی اضافه کرد: زمانی که در دکترین امام خمینی (ره) دفاع از مظلومیت فلسطین، مقابله با سلطه و محو رژیم اشغالگرد قدس مطرح بود ممکن است در یک نگاه احساس شود پیام‌ها سیاسی است اما ذات آن پیام‌ها فرهنگی بود و از شرافت انسانی دفاع می‌کرد.

وی تصریح کرد: اگر ما اجزایی را به فرهنگ نسبت می‌دهیم باید نسبت آن را نیز مشخص کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به آغاز حرکت انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: شروع حرکت انقلاب فرهنگی از دانشگاه‌ها بود اما به آنجا ختم نشد زیرا انقلاب اسلامی در معرض تهاجم قرار دارد و دفاع امری ضروری است.

مخبر دزفولی تصریح کرد: هر گاه کشوری ضعیف و قدرت دفاع از خود را نداشته باشد، نظام سلطه آن را ویران می‌کند اما جریان انقلاب اسلامی با خلاقیت امام خمینی (ره) و استمرار آن با تدابیر رهبری سی و چند سال در برابر سلطه جهانی پیام فرهنگی انقلاب را منتقل کرد.

وی به اجزای تمدن اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: تمدن نوین اسلامی 3 ضلع دارد و اگر به درستی آن را بشناسیم و طراحی کنیم و برای آن برنامه عملی داشته باشیم، قطعا دیوار دفاعی مستحکم فرهنگی در برابر دشمن تدارک داده‌ایم که یک ضلع آن علم و فناوری، ضلع دوم آن فرهنگ و ضلع سوم آن نیز اقتصادی است که جنس آن اقتصاد مقاومتی است و اگر این 3 ضلع شکل بگیرد جهش تمدن نوین اسلامی اتفاق می‌افتد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از افرادی که پیشرفت‌های علمی را نادیده می‌گیرند اظهار داشت: متاسفانه برخی آگاهانه و ناآگاهانه پیشرفت‌های علمی را نادیده می‌گیرند یا به آن کم‌توجهی می‌کنند. بنده به عنوان فردی که از ابتدا در عرصه فرهنگ فعالیت می‌کرد، اعلام می‌کنم به اذعان دشمنان پیشرفت‌های ما در عرصه‌های علمی، پیشرفت‌های شگفت‌انگیز و خیره‌کننده‌ای بوده است.

مخبر دزفولی خاطر نشان کرد: در گزارش سال 2015 یونسکو آمده که ایران اقتصاد منبع‌محور خود را به سمت اقتصاد دانش‌محور سوق داده است و معتقدم اتکاء به دانشمندان، نخبگان، جریان جوان کشور قطعا ما را به این سمت سوق خواهد داد به نوعی که امروز روند ثبت اختراع ما در عرصه جهانی روند خوبی پیدا کرده است.

وی بسیاری از برنامه‌های جهانی را در مقابله با انقلاب را هویت‌زدایی از انقلاب دانست و گفت: ما در همه بخش‌های فرهنگی، استعدادهای زیادی داریم و این موضوع شمشیری دو لب است که هم آثار زیانبار بسیاری دارد و هم به فرهنگ‌سازی انقلاب در عرصه جهانی کمک می‌کند. متاسفانه سرمایه‌گذاری دشمنان در برابر سرمایه‌گذاری ما چند صد برابر است. باید در حوزه فرهنگ از سخت‌گیری‌ها بپرهیزیم و در عین حال از اصول خود نیز عدول نکنیم ما امروز آثار جریانات علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی را در منطقه شاهد هستیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش پایانی سخنان خود به مقوله اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی بدون اقتصاد دانش‌بنیان محقق نمی‌شود. متاسفانه هنوز اقتصاد مقاومتی در کشور شکل نگرفته است، ما باید ذیل سیاست‌های مقام معظم رهبری اهداف کمی و کیفی، تقسیم کار ملی و برنامه زمان‌بندی شده را طراحی کنیم.

ارسال نظر: