وزیر بهداشت در مراسم آغاز به کار نمایشگاه ایران هلث عنوان کرد:

ارتقای کیفیت محصولات پزشکی با همکاری شرکای بین‌المللی میسر می‌شود

کدخبر: 2032612

وزیر بهداشت افزود: در سایه همکاری تولیدکنندگان داخلی با شرکای خوب تجاری است که فناوری به کشور منتقل شده، نوسازی صنعت، اشتغال، صادرات و ارزآوری محقق می‌شود که این امر در جهت اقتصاد درون زا یا مقاومتی صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز یکشنبه 26 اردیبهشت ماه در مراسم آغاز به کار "نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث" با اعلام این مطلب افزود: در سایه همکاری تولید کنندگان داخلی با شرکای خوب تجاری است که فناوری به کشور منتقل شده، نوسازی صنعت، اشتغال، صادرات و ارزآوری محقق می شود که این امر در جهت اقتصاد درون زا یا مقاومتی صورت خواهد پذیرفت.

وی خطاب به تولید کنندگان تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، دارویی و دندانپزشکی تصریح کرد: برای توسعه صنعت تجهیزات پزشکی به دنبال یافتن شرکای خوب بین المللی باشید.

قاضی زاده هاشمی افزود: در شرایط پسا برجام، روش شرکت های ما می بایست، تغییر کرده، سرمایه گذاران کلان به فکر انتخاب شرکای خارجی باشند و به صادرات فکر کنند.

وی با تاکید براینکه عطش محصولات پزشکی در منطقه وجود دارد، گفت: تولید کنندگان داخلی مطمئن باشند در صورتی که بتوانند، صنعت را به نوعی بازسازی و صادرات را به عنوان هدف اصلی خود انتخاب کنند، نه تنها به هدف خود در زمینه صادرات دست می یابند که رضایت مردم نیز در داخل کشور تامین خواهد شد.

وزیر بهداشت گفت: محصولاتی که در رقابت در عرصه بین المللی بتوانند موفق عمل کنند، حتما در بازار داخلی نیز از جایگاه مناسبی برخوردار خواهند بود و تنها در این صورت است که می توانیم در بازار داخل از واردات محصولات مشابه جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه انتخاب میان محصولات داخلی و خارجی آنچه مهم است، سلامت مردم است، بنابراین ارتقای کیفیت محصولات پزشکی جزو اولویت های وزارت بهداشت است.

در این مراسم دکتر رسول دیناروند، رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت نیز گفت: هرچند حضور شرکت های داخلی در نمایشگاه ایران هلث افتخار آمیز است، اما هنوز راضی نیستیم.

وی ادامه داد: سهم تولیدات داخلی تجهیزات پزشکی در حال حاضر 40 درصد و سهم واردات این کالاها 60 درصد است که می بایست، سهم تولید داخل از 40 درصد کنونی به 60 درصد افزایش یابد.

دیناروند اظهار داشت: سیاست کشور، دولت، وزارت بهداشت و شخص وزیر بهداشت بر حمایت از ساخت تجهیزات پزشکی در کشور بوده و با توجه به زیرساخت های مناسب کشور از نظر نیروی انسانی و جمعیت بالای کشورهای منطقه، بازار مناسبی برای صادرات این تجهیزات وجود دارد از سوی دیگر برداشته شدن تحریم ها نیز به تسهیل صادرات کمک کرده است.

در ابتدای این مراسم دکتر حسین سلمانزاده، مدیر نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث نیز از حضور بیش از 600 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: در نمایشگاه امسال ایران هلث 400 شرکت داخلی و 200 شرکت خارجی در فضایی به وسعت 23 هزار متر مربع و در 13 سالن حضور دارند.

وی با اشاره به استقبال خوب شرکت ها از این نمایشگاه گفت: به دلیل کمبود فضاهای مختلف به برخی شرکت ها در فضای باز غرفه داده شد و از مدیریت شرکت سهامی نمایشگاه ها درخواست داریم تا سال آینده کل فضای نمایشگاهی را به ایران هلث اختصاص دهد.

وی این نمایشگاه را حاصل تلاش انجمن ها و اتحادیه های فعال در عرصه صنایع و تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، دندانپزشکی و دارویی برشمرد.

گفتنی است، نوزدهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، صنایع دارویی و گردشگری سلامت ایران هلث) که از روز یکشنبه 26 اردیبهشت ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز به کار کرده تا روز چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه به کار خود ادامه می دهد.

ارسال نظر: