«نسیم آنلاین» از اقدام غیر حرفه‌ای پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری گزارش می‌دهد

۱۲ مورد "سانسور"، "تغییر" و "حذف" در سخنان آیت‌الله مکارم توسط سایت رئیس‌جمهور!

کدخبر: 2033969

ساعتی بعد از انتشار متن دیدار حسن روحانی با آیت‌الله مکارم توسط پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید متن دیگری از دیدار رئیس جمهور با وی منتشر کرد که نشان از "تغییر"، "سانسور" و "حذف" برخی از اظهارات آیت‌الله مکارم شیرازی توسط پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری داشت.

به گزارش گروه سیاسی « نسیم آنلاین »؛ رئیس جمهور که دیروز به منظور زیارت حرم حضرت معصومه (س) و دیدار و گفتگو با مراجع تقلید وارد قم شده بود در یکی از این ملاقات‌ها با آیت‌الله مکارم شیرازی دیدار و گفتگو کرد.

متن گفتگوی حسن روحانی با آیت‌الله مکارم شیرازی که مانند دیگر دیدارهای وی با مراجع تقلید در فضای خصوصی و بدون حضور خبرنگاران انجام شده بود ساعاتی پس از این دیدار توسط سایت ریاست جمهوری منتشر شد. (اینجا را ببینید) اما بعد از آن و در ساعات پایانی شب گذشته پایگاه مدرسه علمیه حضرت امام علی (ع) به نشانی( http://makarem.ir) متن دیگری از دیدار رئیس جمهور با وی منتشر کرد (اینجا را ببینید) که نشان از "تغییر"، "سانسور" و "حذف" برخی از اظهارات آیت‌الله مکارم شیرازی توسط پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری داشت. اولین نکته ای که در متن منتشر توسط سایت ریاست جمهوری خودنمایی می‌کرد، کوتاهی دیدار و مختصر بودن اظهارات حضرت آیت الله مکارم شیرازی بود در حالی که متن منتشر شده از سوی دفتر این مرجع عالیقدر تشیع بسیار مفصل‌تر بود.

دومین نکته اینکه در حالی که پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری به نقل از اظهارات آیت‌الله مکارم آورده بود " شما رئیس جمهوری موفقی هستید و با وجود همه مشکلاتی که بخشی از آن میراث گذشته و بخش دیگر نیز شیطنت اجانب و بیگانگان است، به تلاش های خود برای ساختن کشور ادامه می‌دهید." در متنی که توسط پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله مکارم شیرازی منتشر شده نشانی از انتقاد وی از گذشتگان نداشت، بلکه در متن آن آمده است " شما مرد موفقی هستید و بحمدالله خدمات شایسته‌ای کردید ولی می‌دانیم حجم مشکلات زیاد است و به یقین یک شبه حل نمی شود."

در ادامه در حالی که متن منتشر توسط پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله مکارم شیرازی نشان از نگرانی‌های ده‌گانه این مرجع تقلید دارد، پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری با سانسوری بخشی از نگرانی‌های آیت‌الله مکارم تنها بخشی از این نگرانی‌ها را منعکس کرده است.

از جمله نگرانی‌هایی که توسط آیت‌الله مکارم در دیدار با روحانی بیان شد اما در پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور انعکاس نیافت عبارتند از این موارد:

"نخست در مورد واحدهای تولیدی است که متأسفانه هنوز بسیاری از آنها راه نیفتاده و می دانیم بدون تکیه بر تولید داخلی اقتصاد مقاومتی صورت نمی گیرد و اصولا کل مسائل اقتصادی زیر سؤال می رود .

دیگر اینکه باید بازرسی‌ها جامع تر و گسترده تر باشد تا تخلفاتی مانند آنچه در بیمه صورت گرفت که همه را متحیر ساخت صورت نگیرد و افرادی ده ها میلیون تومان در ماه حقوق بگیرند در حالی که بیمه بدهی خود را به پزشکان و بیمارستان ها نپرداخته باشد .

سپس ایشان اشاره به واردات بی رویه کردند که تولیدکنندگان از آن ناراحتند و معتقدند تا جلوی این کار گرفته نشود تولید داخلی جان نخواهد گرفت .

دیگر این که عده‌ای از مردم از پاره‌ای از مالیات هایی که عادلانه نیست مانند بخش هایی از مالیات بر ارزش افزوده شکایت دارند لازم است به مسئولین مالیاتی تأکید شود که مالیات را عادلانه محاسبه کنند تا مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی خوش بین باشند .

دهمین نکته ای را که آیت الله مکارم شیرازی به آن اشاره کردند و تأکید زیادی دربارۀ آن داشتند مسائل فرهنگی و مفاسد سایت ها و شبکه های اجتماعی بود ، و اظهارداشت: آنها از یکسو به تمام مقدسات ما توهین می کنند و زشت ترین سخنان را دربارۀ خدا و پیامبر و ائمه هدی علیهم السلام و مسئولین نظام منتشر می‌سازند، و از یکسو اراذال و اوباش را تشویق به کارهای خلاف خود می کنند و سرانجام با برنامه های بسیار مستهجن نه تنها در امر حجاب بلکه در همه چیز برای از هم پاشیدن خانواده ها و تضعیف روحیه دشمن ستیزی جوانان تلاش دارند."

علاوه بر این موارد، موضوع دیگری که توسط آیت‌الله مکارم مورد تاکید قرار گرفته بود در پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری منعکس نشده است تاکید وی بر ایستادگی در برابر زیادخواهی آمریکا بود، پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله مکارم به نقل از این مرجع تقلید آورده است: "آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: در مقابل زیاده خواهی های آمریکا باید محکم ایستاد اگر محکم نایستیم یک روز نوبت وسائل دفاعی ما می شود، و خواهان تعطیل آن هستند، روز دیگر مسأله حقوق بشر را بهانه می کنند و سرانجام به رسمیت شناختن اسرائیل را پیشنهاد خواهند کرد. آنها دائماً به دنبال بهانه ای هستند و همۀ بهانه ها برای این است که ایران تبدیل به قدرتی در منطقه و در جهان شده است " .

همچنین در حالی که پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله مکارم شیرازی در خصوص موضوع بیکاری به نقل از وی آورده است: "آیت‌الله مکارم در ادامه اشاره به تعداد زیاد بیکاران مخصوصا جوانان بیکار کردند که مردم از آن نگرانند چرا که بیکاری سرچشمه انواع ناهنجاری های اجتماعی است. لازم است توصیه کنید مسئولین تلاش بیشتری در این زمینه انجام دهند . " اما پایگاه ریاست جمهوری نه تنها آن قسمتی از اظهارات این مرجع تقلید را که تاکید بر تلاش بیشتر مسئولین در خصوص بیکاری بوده را منعکس نکرده بلکه مدعی درخواست وی برای انعکاس کارهای انجام شده، گردیده: "این مرجع عالیقدر جهان تشیع در ادامه با ارائه رهنمودهایی در حوزه های اقتصادی و فرهنگی اظهارداشتند: بیکاری یکی از معضلات اساسی جامعه امروز است و دولت باید با اطلاع رسانی بیشتر، دستاوردهای خود را در این حوزه برای مردم تشریح کند و برای حل قطعی مشکل اشتغال، همچنان اهتمام داشته باشد . "

از جمله مواردی که در پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری به نقل از آیت‌‌الله مکارم نقل شده اما در پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید نشانی از آن نیست موضوع انتقاد وی به منتقدین و تلاش آنها برای مایوس کردن مردم است؛ پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری آورده است: "آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت در جامعه تاکید کردند: برخی با ایراد گرفتن‌های بدون توجه به امکانات و حتی ارائه یک پیشنهاد برای رفع مشکلات، به دنبال مایوس کردن مردم هستند و این در حالی است که انتقاد کردن صرف و بدون ارائه پیشنهاد، عادلانه و منصفانه نیست . "

همچنین در پایان متن منتشر شده توسط پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله مکارم شیرازی اعلام شده که این مرجع تقلید " مدارک مستندی که به وسیله بعضی از مسئولین دلسوز تهیه شده بود به ایشان (رئیس جمهور) سپردند تا دستور دهند مورد بررسی اکید واقع شود ." که این موضوع نیز در پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری انعکاسی نیافته است.

ارسال نظر: