حبیبی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

پیشگیری از اعتیاد در اولویت برنامه‌های سازمان جوانان است

کدخبر: 2034666

رئیس سازمان جوانان هلال احمر موضوع اعتیاد را یکی از دغدغه‌های مهم سازمان جوانان هلال‌احمر دانست و گفت: باید بتوانیم جوانانمان را درزمینهٔ پیشگیری از اعتیاد آموزش دهیم.

دکتر مسعود حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار « نسیم آنلاین » افزود: طی سال‌های گذشته برنامه‌های خوبی برای آموزش مباحث پیشگیرانه به جوانان اجراشده است .

وی ادامه داد : مانورها و برنامه‌های آموزشی، شرکت در جلسات بنیاد ویلامارینی در ایتالیا، تایلند و ایران و آموزش آخرین روش‌های پیشگیری از اعتیاد ازجمله این فعالیت‌ها بوده است .

رئیس سازمان جوانان ادامه داد: با توجه به ساختار داوطلب محور بودن سازمان جوانان، فرصت بی‌نظیری پیش روی ما قرار دارد تا بتوانیم در سطح ۳۵۰ شعبه در سراسر کشور، برنامه‌های آموزشی را اجرایی کنیم .

حبیبی با اشاره به اینکه موضوع اعتیاد یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سازمان جوانان، جمعیت هلال‌احمر و نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: اگر ما بتوانیم ۱۰۰ هزار نفر از جوانانمان را درزمینهٔ پیشگیری از اعتیاد آموزش دهیم، تأثیر زیادی در جامعه خواهد داشت چراکه این افراد آموزش‌های خود را به سایر همسالان و خانواده خود منتقل خواهند کرد .

رئیس سازمان جوانان نیز با تأکید بر ظرفیت ۳۶ میلیونی جوانان کشور گفت: برنامه‌های خوبی در حوزه جوانان اجرایی می‌شود اما ضریب نفوذ آن‌ها کم است که باید این مسئله مرتفع شود و ما در جمعیت هلال‌احمر به دنبال اجرای برنامه‌هایی هستیم که خود جوانان آن‌ها را رهبری کنند .

حبیبی افزود: بر اساس آخرین پژوهش‌های اعلام‌شده توسط مراجع ذیصلاح، ۳۵ درصد از دانش آموزان سیگار می‌کشند و به گفته محققان کسانی که سیگاری هستند ممکن است تا سه سال بعد از مصرف، به سایر مواد مخدر معتاد شوند .

وی در خاتمه با اشاره به اینکه مشخصه هلال‌احمر گستردگی و شبکه‌ای بودن آن است، ادامه داد: هلال‌احمر مورد اعتماد مردم است و از این راه می‌توانیم از طریق اعضا خدمات خود را به بقیه جوانان تعمیم دهیم .

ارسال نظر: