نخست وزیر جدید ترکیه:

"رجب طیب اردوغان" هیچ دخالتی در امور دولت نمی‌کند

کدخبر: 2034977

نخست وزیر جدید ترکیه گفت که رئیس جمهور این کشور مسئولیت‌های سیاسی خود را به عنوان رهبر کشور انجام می‌دهد و هیج دخالتی در امور دولتی ندارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: "بن علی ییلدریم" نخست وزیر جدید ترکیه روز سه شنبه در سخنانی تاکید کرد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور مسئولیت‌های سیاسی خود را به عنوان رهبر کشور انجام داده و هیچ دخالتی در امور دولت نداشته است.

وی در نخستین سخنرانی در پارلمان پس از معرفی کابینه جدید تصریح کرد: عملیات علیه شبه نظامیان پ ک ک در جنوب شرق ترکیه تا زمانی ادامه خواهد یافت که آنها حملات خود را متوقف کنند.

منابع آگاه در دفتر ریاست جمهوری ترکیه نیز اعلام کردند که اردوغان ریاست نخستین نشست کابینه جدید ترکیه را بر عهده خواهد داشت. این نشست قرار است امروز چهارشنبه برگزار شود.

نخست وزیر جدید ترکیه روز گذشته ترکیب وزرا را اعلام کرد و وزرای کلیدی و مهم شغل خود را حفظ کرده‌اند ولی وزیر امور اتحادیه اروپا تغییر کرده است.

مولود چاوش اوغلو همچنان به عنوان وزیر خارجه به فعالیت ادامه خواهد داد. بکیر بوزداغ وزیر دادگستری، افکان علا وزیر کشور خواهد بود و مهمت سیسمک معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد در کابینه جدید خواهد بود. در بزرگترین تغییر کابینه، عمر سلیک سخنگوی حزب عدالت و توسعه وزیر جدید امور اروپای ترکیه شده است. پیش از این ولکان بوزکر این سمت را بر عهده داشت.

ارسال نظر: