اعتراض مردم هیروشیما به حضور اوباما در این شهر

کدخبر: 2035434

گروهی از مردم هیروشیمای ژاپن روز جمعه با برپایی تجمع اعتراض آمیز، مخالفت خود را با حضور باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در این شهر ابراز کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، اوباما که در پایان نشست دو روزه سران کشورهای «جی هفت» و ساعتی پیش به منظور ادای احترام به قربانیان بمباران اتمی سال 1945 به پارک و موزه یادبود صلح هیروشیما آمده بود، با اعتراض مردم این شهر مواجه شد .

معترضان از اینکه رئیس جمهوری آمریکا حاضر به عذرخواهی از بازماندگان این حادثه نشده به شدت عصبانی بودند و شعارهایی نیز علیه او سر دادند .

آنان با در دست داشتن دست نوشته و پلاکارتهایی اعلام کردند که حق و حقوق قربانیان و خانواده های آنها با رفتاری که اوباما امروز در پیش گرفت، نادیده گرفته شده است .

اعتراض مردم هیروشیما امروز در حالی صورت گرفت که این شهر و دیگری شهرهای ژاپن طی هفته های اخیر هم شاهد تجمعات خیابانی علیه آمریکا و حضور نظامیان این کشور در ژاپن بود .

همچنین مردم کره جنوبی نیز روز گذشته با برگزاری تظاهراتی اعتراض خود را به سفر اوباما به هیروشیما اعلام و به سفارت این کشور در شهر سئول حمله کردند .

شین هوا، خبرگزاری رسمی چین امروز با انتشار تصاویری از تجمع کنندگان شهر هیروشما نوشت: مردم این شهر با این حرکت اعتراضی نشان دادند که از حضور باراک اوباما در شهر خود ناراضی هستند .

باراک اوباما اولین رئیس جمهوری آمریکا از سال 1945 میلادی است که به هیروشیما سفر کرد و علاوه بر او دیگر روسای جمهوری این کشور نیز حاضر به عذرخواهی از ژاپن و خانواده های قربانیان بزرگترین جنایت اتمی تاریخ نشدند .

او که کشورش شهر هیروشمیا را با بمب اتمی در جریان جنگ جهانی دوم نابود کرد، روز جمعه بدون آنکه عذرخواهی کشورش را از این مسئله اعلام کند، از کشورهای دنیا خواست تا زرادخانه های هسته ای خود را کاهش دهند .

رئیس جمهوری آمریکا جلوگیری از وقوع چنین رخدادهایی را یک «مسئولیت مشترک» دانست و ضمن ابراز امیدواری به نابودی سلاح های هسته ای افزود که هرگز نباید یاد و خاطره هیروشیما از ذهن ها زدوده شود .

چهل و دومین اجلاس سران «جی هفت» با حضور رهبران آمریکا، فرانسه، آلمان، ژاپن، انگلیس، کانادا و ایتالیا که از دیروز پنجشنبه در شهر ایسه شیما ژاپن آغاز به کار کرده بود، امروز با انتشار بیانیه ای به کار خود پایان داد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: