«نسیم آنلاین» بررسی کرد؛

بانک کارآفرین شواهد کافی برای پشتیبانی از سود ۳۹۰ میلیارد ریالی ارایه نکرد!

کدخبر: 2036492

مالیات سال مالی ۱۳۹۵ براساس سود برآوردی پس از کسر معافیت ها محاسبه و منظور شده که با توجه به سوابق مالیاتی بانک کارآفرین و در نظر گرفتن هزینه های غیرقابل قبول ، ذخیره پیش بینی شده برای مالیات کافی نیست.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین »، نتایج یک بررسی نشان داده که سود حاصل از سرمایه گذاری های بانک کارآفرین شامل 390 میلیارد ریال پیش بینی سود سرمایه گذاری در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار بوده که شواهد کافی و مناسب برای پشتیبانی از فرض سود دهی این سرمایه گذاری ها ارائه نشده است.

این گزارش حاکیست: مالیات سال مالی 1395 براساس سود برآوردی پس از کسر معافیت ها محاسبه و منظور شده که با توجه به سوابق مالیاتی بانک و در نظر گرفتن هزینه های غیرقابل قبول ، ذخیره پیش بینی شده برای مالیات کافی نیست.

این گزارش می افزاید: نتایج واقعی احتمالاً متفاوت از پیش بینی ها خواهد بود، زیرا رویدادهای پیش بینی شده اغلب به گونه مورد انتظار رخ نمی دهد و تفاوت های حاصل می تواند بااهمیت باشد.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی در پایان سال 1390 مبلغ 742 میلیارد ریال تحت عنوان تفاوت نرخ ارز از حساب های بانک کارآفرین برداشت کرده که برداشت مبلغ یادشده در حساب های بانک ثبت نشده و پیگیری های انجام شده جهت تعیین تکلیف مبلغ برداشت شده به نتیجه نرسیده است.

این اطلاعات از بررسی صورت سود و زیان پیش بینی شده بانک کارآفرین برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1395 ، به دست آمده است.

ارسال نظر: