نمایندۀ پارلمان عراق:

سفارت عربستان، سفارت داعش در عراق است

کدخبر: 2037918

خانم "عواطف نعمه" نمایندۀ پارلمان عراق، گفت: آیا در دولت عراق، "مرد" پیدا نمی‌شود که سفیر عربستان را ساکت کند؟

به گزارش « نسیم آنلاین »، خانم عواطف نعمه، به اظهارات فتنه انگیزِ سفیر عربستان در بغداد ضد بسیج مردمی و شیعیان عراق واکنش نشان داد و از سکوت دولت و وزارت خارجۀ عراق در قبال فتنه انگیزی این سفیر، انتقاد کرد.

عواطف نعمه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: از همان روز اول که سفارت عربستان در بغداد گشایش یافت، ثامر السهبان سفیر این کشور که سفارتش به سبب وارد کردن عناصر انتحاری و خودروهای بمب گذاری شده به عراق به عنوان منبع تروریسم شناخته می شود، با وقاحت تمام، علیه شیعیان عراق و به ویژه بسیج مردمی، فتنه انگیزی می کند.

وی افزود: در این میان، یک "مردِ" مسئولیت پذیر نمی یابیم که به دخالت های آشکار عربستان از طریق سفیر و وزیرخارجه اش پاسخ دهد. در حالی که ما در فلوجه، درگیر جنگ با داعش هستیم؛ سفارت عربستان در بغداد، تحت حمایت همه جانبه است، این چه تناقضی است؟

العالم نوشت: عواطف نعمه تاکید کرد: عربستان سعودی، کاملاً با آزادسازی فلوجه مخالف است و به این سبب سفیر این کشور، از مشاهدۀ پیروزی های ما دچار جنون شده است به همین سبب صدای ساز مخالف سعودی ها بلند شده و در تلاش هستند شرافت بسیج مردمی را خدشه دار کنند، زیرا سعودی ها بیم آن دارند که همدستی شان با داعش فاش شود.

وی افزود: اکنون مشخص شده است که آمریکا و سنی ها نیز با آزادسازی فلوجه مخالفند و این موضوعی است که در روزهای آینده، بیشتر روشن و آشکار خواهد شد.

نمایندۀ پارلمان عراق در ادامه خاطر نشان کرد: بر اساس عرف دیپلماتیک، نقش سفیر، هماهنگی روابط میان دو کشور و تامین رفاه شهروندان است نه دخالت در امور کشور میزبان. از آن گذشته، وقتی دولتی 70 ساله، در مقابل تمدنی بیش از 5 هزار ساله زبان درازی می کند، باید گفت دورۀ "آخر الزمان" فرا رسیده است.

عواطف نعمه در پایان گفت: همه کسانی که از گشایش "سفارت داعش" در بغداد استقبال، تملق، التماس، سکوت یا ابراز رضایت کردند، در قبال خدشه دار شدن عزت شیعیان عراق مسئولند.

ارسال نظر: