عرفانپور در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

مرحوم سبزواری پدر سرود انقلاب اسلامی به شمار می‌رود

کدخبر: 2038894

شاعر کشورمان گفت: مرحوم سبزواری شاعر بسیاری از سرودهای ماندگار و خط شکن انقلاب اسلامی بوده و عنوان پدر سرود انقلاب اسلامی جز سبزواری لایق شاعر دیگری نخواهد بود.

میلاد عرفانپور در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، درباره مرحوم سبزواری گفت: وی یکی از شاعرانی بود که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی آثار تثبیت شده ای داشت و در فضای شعر ایران نام وی به عنوان یکی از شاعران مذهبی به گوش می رسید و با پیروزی انقلاب اسلامی در خط مقدم شعر انقلاب اسلامی و به طور خاص سرود انقلاب اسلامی به مجاهدت پرداخت.

وی ادامه داد: شاید بیش از 80 درصد از آثار سرودی انقلاب اسلامی و آثاری که در ایام خاص انقلاب خوانده شد، سروده های استاد سبزواری بوده است؛ کارهایی که در حوزه سرود انقلاب اسلامی به عنوان رسانه های تاثیرگذار آن دوران به شمار می رفت.

عرفانپور اظهار داشت: وی شاعر بسیاری از سروده های ماندگار و خط شکن انقلاب اسلامی بوده است و عنوان پدر سرود انقلاب اسلامی جز سبزواری لایق شاعر دیگری نخواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: سبزواری شاعر مسلطی در حوزه زبان شعر بوده است و از پیش از انقلاب اسلامی غزل های مستحکم و روانی داشته است؛ اما برجستگی خاص وی در حوزه تصنیف، سرود و ترانه انقلاب اسلامی است.

ارسال نظر: