مشاور ارشد حماس:

برای نبرد جدید با رژیم صهیونیستی آماده هستیم

کدخبر: 2039104

یک مقام ارشد حماس با تاکید بر آمادگی این گروه برای مقابله رژیم صهیونیستی، اعلام کرد در صورت وقوع نبردی جدید، تلفات زیاد خواهد بود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: نشریه آمریکایی "فارین پالیسی" در یادداشتی به بررسی وضعیت نابسامان نوار غزه و امکان وقوع درگیری جدید میان گروه مقاومت «حماس» و رژیم صهیونیستی پرداخت و مدعی شد که رزمندگان حماس آماده آغاز نبردی دیگر با ارتش اسرائیل هستند.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به اثرات مخربی که جنگ 51 روزه رژیم صهیونیستی با غزه در سال 2014 بر این منطقه گذاشته آمده است: 2300 نفر از اهالی غزه در حملات هوایی به غزه کشته و 10هزار نفر نیز مجروح شدند. زیرساخت‌های غزه از بین رفت. گزارش اخیر سازمان ملل نیز تاکید می‌کند که فقط 17 درصد از 18هزار خانه تخریب شده غزه تا کنون بازسازی شده و حدود 75هزار غزه‌ای آواره هستند.

این نشریه با ادعای اینکه تنش‌ها در غزه بالا گرفته، از دیدار محرمانه نویسنده این یادداشت با یکی از مشاوران ارشد وزرای حماس می‌نویسد: او می‌گوید آنچه که در قدس رخ می‌دهد، واکنش معمولی به اتفاقات در کرانه باختری است از جمله بازداشت، به قتل رساندن و آتش زدن شبانه‌روزی فلسطینیان.

این عضو حماس ادامه داد: عاملان زیادی از حماس در کرانه باختری حضور دارند که جنبش فتح در تلاش است آنها را پاکسازی کند، اما حماس در همه جا حضور دارد. پیشروان حماس در کرانه باختری، در کارهای انفجاری حرفه‌ای هستند. هیچکس نمی‌تواند عملیات حماس در کرانه باختری را فراموش کند.

فارین پالیسی با بیان اینکه این مقام فلسطینی آماده شدن حماس برای جنگی دیگر را رد نکرد، به نقل از وی نوشت: نیروهای نظامی (حماس) در حال تمرین هستند. ما امنیت را در باریکه (غزه) کنترل می‌کنیم و مخفی نیز هستیم، پس با اطمینان می‌گویم که اسرائیل اهداف مشخص کمی (از حماس) دارد. اگر آنها جنگ را آغاز کنند، هزاران نفر شهروندان (اسرائیل) کشته خواهند شد.

این مشاور ارشد حماس با بیان اینکه اسرائیلی‌ها دشمنان ضعیفی هستند، تصریح کرد: سربازان گردان‌های القسام می‌گفتند که وقتی اسرائیلی‌ها حمله می‌کردند، فریادهایی از روی ترس سر می‌دادند. جنگ نشان می‌دهد شما چقدر مذهبی هستید، سربازان القسام چون می‌دانند به بهشت می‌روند، تا پایان مبارزه می‌کنند. سربازان اسرائیلی اما پشت کرده و برمی‌گردند.

ارسال نظر: