کیوان امجدیان:

فرهنگ، همچنان برای سیاسیون ما کشک است!

کدخبر: 2039557

کیوان امجدیان با انتقاد از بی توجهی ها به فرهنگ نوشت: برای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی سی و هشت نفر داوطلب می‌شوند آن وقت برای کمیسیون فرهنگی فقط چهار نفر عضو می‌شوند این یعنی فرهنگ همچنان کشک است!

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، کیوان امجدیان، نویسنده و کارشناس فرهنگی در کانال تلگرام خود (اینجا) با انتقاد از عدم توجه به کمیسیون فرهنگی در مجلس نوشت:

عدم استقبال نمایندگان مجلس جدید از کمیسیون فرهنگی نشان داد که آنها کمترین علاقه ای به فرهنگ و هنر و موضوعاتی از این دست ندارند.

وقتی مثلا برای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی سی و هشت نفر داوطلب می شوند و برای کمیسیون اقتصادی و... هم چند ده نفر برای عضویت با هم رقابت می کنند، آن وقت برای کمیسیون فرهنگی فقط چهار نفر عضو می شوند؛ چه می شود گفت جز اینکه فرهنگ برای حضرات بی اهمیت است، شوخی است، کشک است. تازه از این چهار نفر هم نصفش همان اعضای دلسوز سابقند که چه در مجلس قبل و چه حالا از سر اعتقاد و دغدغه مندی قدم پیش گذاشته اند. همان ها که کم توهین نشنیدند و تخریب نشدند توسط آنها که مدعی بودند حتی سیاسیون شان هم فرهنگی هستند.

تا چند وقت پیش حضرات مدعی بودند که این کمیسیون فرهنگی از فضای هنر و فرهنگ دورند اما حالا لشکر عقلایشان در مجلس جدید کاری کرده اند که تا سالها جماعت شبه روشنفکر سر بلند نکنند و مجسمه طلای پژمانفر و سالک و طاهری را از طلا بسازند. حالا دیگر همه دیدیم که برای عقلای آن قوم، فرهنگ و هنر، فقط یک وسیله است. یک شوخی است، یک پز است برای گرفتن ژست روشنفکری و درنهایت فقط یک دردسر است. با این همه دم پژمانفر و سالک گرم که نشان دادند مرد فرهنگند. همان فرهنگی که مقام معظم رهبری همیشه روی آن تاکید داشته اند. همان که از اقتصاد هم مهم تر است.

ارسال نظر: