بان کی‌مون: مسیر حل بحران سوریه طولانی است

کدخبر: 2040267

دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر اینکه تحقق هرگونه پیشرفتی در حل بحران سوریه تنها با گفتگو و تلاش‌های جامعه جهانی ممکن است، از نقش روسیه در این تلاش‌ها تقدیر کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بان کی مون،‌ دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه‌ای ویژه با خبرگزاری تاس روسیه با اشاره به تاثیر مثبت همکاری میان سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و جان کری، همتای آمریکایی‌اش در پرونده سوریه،‌ اظهار داشت: مسیر حل بحران سوریه هنوز طولانی است.

بان کی مون در پاسخ به سوالی درباره واقع‌گرایی جدول زمانی که شورای امنیت برای حل بحران سوریه تصویب کرده، گفت:‌ این سند نقطه عطف مهمی است که طرف‌های درگیر در سوریه را به تلاش برای تحقق خواسته‌های مردم این کشور سوق می‌دهد.

دبیرکل سازمان ملل گفت: معتقدم روسیه و غرب خواهند توانست از اختلافات ناشی از درگیری‌های اوکراین عبور کنند. وخیم شدن روابط این دو به شدت به توانایی و نقش جامعه بین‌الملل برای مقابله با چالش‌های جهانی ضربه می‌زند.

بان کی مون با اشاره به اینکه ‌کشورهای بزرگ با وجود اختلافاتی که با یکدیگر داشتند، توانستند به قرارداد هسته‌ای با ایران برسند، گفت: در مورد بحران سوریه کمی پیشرفت حاصل شده است اما مذاکرات صلح به شدت کند پیش می‌رود.

این در حالی است که بان کی مون فردا (پنجشنبه) به مسکو سفر کرده و با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار می‌کند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: