مدیر مسئول خردنامه نوشت:

برکناری امیرعبدالهیان تاییدی بر مواضع غیرانقلابی دولت/ برجام ۲، کم کم در حال رخ نمودن است

کدخبر: 2041252

عبدالهی با بیان اینکه برکناری امیرعبدالهیان شاهد دیگری بر تائید مواضع غیرانقلابی دولت است نوشت: هدف اصلی این تغییرات، تضعیف ارتباط وزارت خارجه و ایران با محور مقاومت خصوصا در قبال سوریه و حزب الله لبنان است؛ برجام ۲، کم کم در حال رخ نمودن است.

به گزارش «نسیم آنلاین»، محمد عبدالهی سردبیر خردنامه همشهری در مطلبی با عنوان "چرا امیرعبداللهیان برکنار شد؟" در خصوص تغییر معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه نوشت:

1. تمرکز رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر بر واژه انقلاب و انقلابی گری، نشان دهنده ی رابطه ی مستقیم این مهم با امنیّت کشور می باشد. بُعد امنیّتی این ماجرا هنگامی مشخص می شود که افراد شاخص انقلابی که در صف اوّل دشمنی با صهیونیست ها و شیطان بزرگ هستند توسط دولت کنار گذاشته میشوند؛ مواضع آقای روحانی نشان داده که دولت یازدهم نه تنها اعتقادی به انقلاب و انقلابی گری ندارد بلکه از هیچ راهی برای طرد کردن و بیرون راندن نیروهای انقلابی دریغ نمیکند. شاید بتوان دلیل این امر را در شاخصه ی اصلی انقلابی گری که همان « اشداء علی الکفّار و رحماء بینهم» است جستجو کرد. چرا که مخالفان اندیشه انقلاب در مواجهه با کفّار و بسط نفوذ شیطان بزرگ کوچکترین تعللی نمی کنند اما در مواجهه با انقلابیون اصیل که تمام قد در برابر دشمنان اسلام و انقلاب ایستاده اند دندان میسائند.

برکناری دیپلمات انقلابی کشورمان امیرعبدالهیان شاهد دیگری بر تایید مواضع غیر انقلابی دولت است.

2. شایعه برکناری ایشان از چند ماه قبل در رسانه ها پیچیده بود. روزنامه لبنانی #المستقبل وابسته به جریان المستقبل (و عربستان) چند ماه قبل در مطلبی نوشت: از آنجا که امیرعبداللهیان از مسئولان ایرانی در پرونده های عربی خاورمیانه مانند پرونده عراق و سوریه محسوب می شود، تصمیم به برکناری وی می تواند اقدام مثبتی در تقویت روابط با اعراب محسوب شود. در واقع برخی کشورهای عربی منطقه به خصوص عربستان از مواضع این دیپلمات کهنه کار اظهار گله مندی کرده و آن را در راستای سیاست های تنش زدایی ندانسته بودند. اما به طور کلی هماهنگ نبودن ایشان با دولت و مواضع انقلابی ایشان در قبال حوادث منطقه، را میتوان اصلی ترین دلایل برکناری وی دانست. حال باید دید کشورهای عربی و در راس آن عربستان پاسخ این دیپلماسی ذلت را چگونه میدهند؟

3. اعمال تغییرات مهره های کلیدی در وزارت خارجه، درست کمتر از 3 روز از دیدار ظریف و کری در نروژ، ذهن را به سمت یک هماهنگی با طرف امریکایی برای این تغییرات می برد. موضوع وقتی جدی تر می شود که پایگاه امریکایی المانیتور، دیروز ضمن استناد به برداشت یک منبع غیر دولتی آمریکایی از اظهارات ظریف وزیر در اسلو، مدعی شد که سیاست های ایران در رابطه با سوریه تغییر کرده است.

4. مطمئنا دولت خللی در اتحاد راهبردی عربستان اسرائیل در برابر ایران صورت نخواهد داد. درست همانطور که با برجام، خللی در روابط راهبردی آمریکا اسرائیل صورت نداد. و اتفاقا این رابطه محکم تر و قوی تر شد. بنظر می رسد، هدف اصلی این تغییرات، تضعیف ارتباط وزارت خارجه و ایران با محور مقاومت خصوصا در قبال سوریه و حزب الله لبنان است. برجام 2، کم کم در حال رخ نمودن است ...

ارسال نظر: