نماینده اصلاح‌طلب مجلس خواستار برکناری برخی از وزرا در ماجرای حقوق‌های نجومی شد

کدخبر: 2045575

حضرتی با بیان اینکه دولت باید در ماجرای حقوق‌های نجومی یک پالایش درونی مخصوصا در سطح وزرا داشته باشد گفت: نیابد وزرایی که خوب کار کردند تخریب شوند و وزرایی که سهل انگاری کردند از این ماجرا کنار گذاشته شوند؛ پس اگر لازم باشد باید در سطح وزیر هم اقداماتی نظیر جابجایی صورت گیرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، الیاس حضرتی نماینده اصلاح طلب مجلس در گفتگویی اظهار کرد: شاید کسانی که این ماجرا را آغاز کردند حسن نیت نداشتند اما ما امیدواریم نتیجه عملشان ختم به خیر شود چرا که دولت در برخورد با این قضیه تاکنون امتحان خوبی پس داده و بدون اینکه عکس العملی برخورد کند یا ناراحت و عصبی شود خیلی وارد میدان شد و یک پالایش درونی انجام داد.

وی افزود: در این ماجرا مدیرانی که در مظان اتهام بودند و یا توسط افکار عمومی مورد سوال قرار گرفته بودند یا اینکه تخلفشان و یا سوء استفاده از قانون در مجموعه مدیریتی شان احراز شده بود سریعا از سوی دولت جابجا، عزل و یا وادار به استعفا شدند و این نشان می‌دهد دولت آماده شفاف سازی است ولو اینکه در مقطعی در مورد یک تخلف غفلت کرده باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: هم سخنگوی دولت بارها بابت این غفلت عذر خواهی کرد و هم برخی وزرا و خود رئیس جمهور از مردم عذرخواهی کردند. لذا من فکر می کنم برخورد دولت در این داستان فوق العاده بود و باید از دولت تشکر کرد البته به نظر من دولت باید در ادامه یک پالایش درونی برای خود مخصوصات در سطح وزرا داشته باشد و مراقب باشد این داستان به شکلی ادامه نیابد که وزرایی که خوب کار کردند تخریب شوند و وزرایی که سهل انگاری کردند از این ماجرا کنار گذاشته شوند. پس اگر لازم باشد باید در سطح وزیر هم اقداماتی نظیر جابجایی صورت گیرد.

حضرتی با بیان اینکه برخورد با پرداخت های غیرمتعارف نباید منحصر به دولت باشد تصریح کرد: مثلا سازمان بازرسی و دیوان محاسبات در این داستان قصور داشتند و من پیشنهاد می کنم رئیس سازمان بازرسی کل کشور داوطلبانه استعفا دهد زیرا قانونا باید اقداماتی انجام می داد و هم‌چنین دیوان محاسبات که قصوراتی در این ماجرا داشته است.

وی در پایان با بیان اینکه قوای مقننه و قضاییه نیز باید همانند قوه مجریه که به تسویه درونی در این موضوع اقدام کرد، اقداماتی انجام دهند گفت:‌همه ما باید مواظبت کنیم و مرتب خود را مورد سوال، بازرسی و بازبینی قرار دهیم و تحت تاثیر ملاحظه کاری ها قرار نگیریم چراکه حکومت داری با ملاحظه کاری در تضاد است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: