حکم ممنوع الخروجی یک فعال حقوق بشری توسط رژیم آل‌خلیفه

کدخبر: 2045711

رژیم آل‌خلیفه در راستای تشدید خفقان علیه فعالان و مخالفان سیاسی در بحرین، یک فعال حقوق بشری را از سفر به خارج از این کشور محروم کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: "شرف الموسوی" رئیس شورای اداری «انجمن شفافیت بحرین»، روز جمعه تأکید کرد که مقام‌های بحرینی او و «محمد تاجر»، یک حقوقدان را از سفر به عربستان سعودی منع کرد.

الموسوی در صفحه کاربری خود در «توییتر» نوشت: «بعد از یک ساعت انتظار، امروز- جمعه- 8 جولای به همراه حقوقدان محمد التاجر از سفر ممنوع شدیم. ما قصد داشتیم از پل "ملک فهد" به عربستان سعودی برویم.»

انجمن شفافیت بحرین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تصمیم برای ممنوع السفر کردن با تعهد بحرین به اجرای مفاد کنوانسیون بین‌المللی مقابله با فساد و دیگر توافقنامه‌های بین‌المللی از جمله ماده 19 بیانیه جهانی حقوق بشر منافات دارد.»

انجمن شفافیت بحرین تأکید کرد: تصمیم برای ممنوع السفر کردن الموسوی و التاجر با تعهدهای بحرین به شورای حقوق بشر و پایبندی آن به دستورات کمیته مستقل حقیقت یاب تعارض دارد.

پارلمان اتحادیه اروپا، روز پنجشنبه در گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در بحرین، «از قلع و قمع مستمر مدافعان حقوق بشر، مخالفان سیاسی و نمایندگان جامعه مدنی و همچنین محدود کردن حقوق شهروندی مردم از جمله آزادی بیان، تجمعات و تشکیل نهادهای مدنی، حزبی و عدم حاکمیت قانون در این کشور به شدت ابراز نگرانی کرده بود.»

ارسال نظر: