گزارش «نسیم آنلاین» از ورود یار روحانی به یک نهاد نظارتی مهم؛

هدیه مجلس جدید به روحانی؛ ماموریت عادل آذر در دیوان محاسبات چیست؟

کدخبر: 2047897

به نظر می‌رسد عادل آذر این بار قرار است با به دست گرفتن سکان دیوان محاسبات، گزارش این نهاد را درباره حقوق‌های نجومی به نوعی به نفع دولتمردان ماستمالی کند!

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین »: عمر مجلس دهم هنوز به سه ماه نرسیده که شاهد برخی تصمیمات عجیب و غیر قابل پیش بینی از سوی بهارستان نشینان هستیم. هنوز یک هفته از انتخاب دو فرد کاملا سیاسی و جناحی برای حضور در مهم ترین نهاد تصمیم گیر پولی کشور نگذشته بود که این بار خبری در رسانه ها منتشر شد که نشان می دهد یک فرد دولتی قرار است، سکان دیوان محاسبات را به دست بگیرد.

به گزارش «نسیم آنلاین»، عادل آذر رئیس پر حاشیه مرکز آمار ایران که عملکرد بسیار پرانتقادی را در این نهاد مهم آماری از خود به جا گذاشته، قرار است به عنوان کاندیدای ریاست دیوان محاسبات در صحن علنی مجلس مطرح شود. عادل آذر در حالی قرار است در یک اقدام بی سابقه به عنوان یک مدیر دولتی رئیس دیوان محاسبات شود که در سالهای حضور خود در مرکز آمار چه در دولت احمدی نژاد و چه در دولت روحانی سعی کرده تا همواره نظر مقامات بالاتر را به خود جلب کند.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که رفتارهای عادل آذر برای حفظ صندلی خود ضربات سنگینی را به نظام آماری کشور وارد کرده است. از جمله این اقدامات می توان به تایید آمار اشتغال 1.5 میلیون نفری در دولت قبل و سکوت وی در قبال ایجاد یک میلیون و دویست هزار شغل در دولت روحانی اشاره کرد. در سالهای حضور عادل آذر در مرکز آمار هرگاه که مقامات دولتی می خواستند نرخ رشد اقتصادی اعلام می شد و هرگاه که دولتمردان رضایتی به اعلام آمار نرخ رشد اقتصادی نداشتند این آمار از سوی آذر سانسور می شد. به عنوان مثال عادل آذر سال 93 در قبال آمار نرخ رشد اقتصادی 3 درصدی که بانک مرکزی اعلام کرده بود سکوت کرد اما.........

لذا به نظر میرسد در کنار همه این مسائل، زمان حضور عادل آذر به عنوان کاندیدای ریاست دیوان محاسبات هم بسیار جالب و حائز اهمیت است.

رئیس مرکز آمار در شرایطی دلش هوای حضور در دیوان محاسبات را کرده که این نهاد در حال انجام یک ماموریت مهم است. دیوان محاسبات طبق آخرین اظهار نظر امیرحسین رحیمی رئیس فعلی این نهاد در حال بررسی پرونده 950 نفر از دولتمردان است که حقوق نجومی گرفته اند. به نظر می رسد عادل آذر همانطور که در هنگام منفی شدن شاخصهای اقتصادی با سانسور آمار به داد دولتمردان روحانی رسیده است این بار قرار است با به دست گرفتن سکان دیوان محاسبات گزارش این نهاد را درباره حقوقهای نجومی به نوعی به نفع دولتمردان ماستمالی کند.

همچنین دیوان محاسبات که یکی از وظایف آن انتشار گزارش تفریغ بودجه است میتواند سرنوشت دیگری پیدا کند.

باید دید عادل آذر چگونه در ماموریت جدید دولت روحانی به وی در پست آینده، وظایف محوله خود را به سرانجام خواهد رساند؟ آیا نمایندگان مجلس با رای خود به عادل آذر دیوان محاسبات را دو دستی تقدیم دولت حسن روحانی خواهند کرد؟

ارسال نظر: