ابعاد گسترده فساد مالی در خانواده "بنیامین نتانیاهو"

کدخبر: 2048264

تحقیقات جدید پلیس رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد احتمالا همسر و پسر نتانیاهو نیز در پرونده کلاهبرداری و فساد مالی نخست وزیر اسرائیل دست دارند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: بعد از آنکه پلیس رژیم صهیونیستی پرونده‌های مختلفی را درباره فساد مالی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم گشود، اکنون تحقیقات پلیس ابعاد گسترده‌‌تری پیدا کرده و به دیگر اعضای خانواده او نیز سرایت کرده است.

در هفته‌های اخیر گزارشاتی حول تحقیقات پلیس درباره دریافت کمک‌های مالی خارجی از سوی نتانیاهو، منتشر شده بود که می‌گفت این پول‌ها برای مصارف سیاسی و انتخاباتی هزینه شده‌اند. این مسئله از نظر قانون رژیم صهیونیستی ممنوع است.

به نوشته روزنامه «هاآرتص» پلیس اکنون در حال بررسی این موضوع است که کمک‌های مالی خارجی دریافتی از سوی بنیامین نتانیاهو، به حساب‌های همسر و پسر او منتقل شده و صرف هزینه‌های شخصی شده است.

پلیس اسرائیل روز دوشنبه «عاری هارو» رئیس سابق ستاد مشترک و یکی از حامیان و جذب کنندگان مالی نتانیاهو را برای دور دوم بازجویی‌ها احضار کرده بود که بیش از ده ساعت به طول انجامید. وی به دست داشتن در کلاهبرداری و فساد مالی خانواده نتانیاهو متهم است.

پلیس رژیم صهیونیستی در تلاش است تا کمک کنندگان مالی خارجی نتانیاهو، مخصوصا در ایالات متحده را شناسایی کنند.

بنیامین نتانیاهو در واکنش به این گزارشات، تحقیقات پلیس را «بی‌معنی» توصیف کرده و گفت: «هر زمانی که به یک سفر تاریخی خارج از کشور می‌روم، درباره این تحقیقات می‌شنویم.»

وی مدعی شد که هیچ پایه و اساسی برای این گزارشات پلیس وجود ندارد.

پیشتر پلیس اسرائیل در بازجویی از همسر نتانیاهو خواسته بود تا جزئیات دست داشتنش در اداره اقامتگاه‌های نخست وزیری را ارائه داده و توضیح دهد آیا بودجه حکومتی را صرف خدمه اقامتگاه‌های خصوصی کرده‌اند یا خیر.

یگان ویژه پلیس صهیونیستی «لاهاو 433» با همکاری «آویخای مندلبیت» دادستان این رژیم نیز چندی پیش تحقیقاتی محرمانه را حول پرونده‌های الحاقی درباره نخست وزیر این رژیم آغاز کرده بود.

مهمترین پرونده فساد مالی که درباره نتانیاهو مطرح می‌شود، دریافت یک میلیون دلار از «آرناود میمران» متخلف و مفسد اقتصادی فرانسوی است که گفته می‌شود برای تبلیغات نخست وزیری هزینه شد.

ارسال نظر: