مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران خبر داد:

بهره‌برداری از مرکز نمایش‌های آئینی صبا تا پایان سال

کدخبر: 2049254

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: عملیات عمرانی مرکز تئاتر حرفه‌ای خاوران نیز به عنوان یکی از مجهزترین مراکز تئاتر کشور به پایان رسیده و تا ۲ ماه آینده شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علیرضا جعفری با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در راستای توسعه مراکز حرفه ای تئاتر اظهار کرد: توجه ویژه به مقوله نمایش و جلب مشارکت و همکاری هنرمندان این عرصه موجب شد تا مدیریت شهری طی سال های اخیر ایده تاسیس دو مرکز مجهز خاوران و صبا را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با اشاره به ویژگی‌ها خاص مرکز تئاتر حرفه ای خاوران عنوان کرد: این سازه فرهنگی دارای یک سالن اصلی با وسعت 2 هزار و 400 متر مربع با گنجایش هزار نفر و 4 سالن نمایش تجربی (بلک باکس) با گنجایش 150 نفر است. سالن نمایش عروسکی با ظرفیت 120 نفر، کارگاه ساخت دکور و خیاطی به مساحت هزار متر مربع و سالن های تمرین و پشت صحنه با مساحت 3 هزار متر مربع از دیگر ویژگی های پردیس تئاتر خاوران به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه کلنگ این پروژه از سال 1386 به زمین خورده و در حال حاضر عملیات عمرانی آن به اتمام رسیده است، گفت: به دنبال تکمیل تمامی تجهیزات و امکانات لازم برای برگزاری برنامه های فرهنگی هستیم و با توجه به پیشرفت درصد قابل توجهی از کار، پیش بینی می کنیم تا دو ماه آینده شاهد افتتاح مرکز تئاتر حرفه ای خاوران در منطقه 15 باشیم.

جعفری مرکز نمایش های آئینی صبا را از دیگر پروژه های فرهنگی شهرداری تهران معرفی کرد و یادآور شد: وسایل و تجهیزات این پروژه پیشرفته است و کاملاً با استانداردها مطابقت دارد، مراحل کار نیز با دقت و حساسیت در حال انجام است . به طوری که در نظر داریم تا مرکز نمایش آئینی صبا را تا پایان سال افتتاح کنیم.

ارسال نظر: