آذر در مراسم تودیع و معارفه رئیس دیوان محاسبات کشور:

بیش از ۵۰ درصد بودجه کشور حیف و نه میل می‌شود

کدخبر: 2049652

رئیس دیوان محاسبات کشور از میزان ۴۰ الی ۵۰ درصدی کارآمدی بودجه در ۱۰ سال اخیر سخن خبر داد و گفت: یعنی بیش از ۵۰ درصد بودجه کشور حیف و نه میل می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور امروز (دوشنبه 4 مرداد) در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید این دیوان با اشاره به اینکه قوانین ما ناظر به نظارت بعد از خرج است، گفت: گزارش تفریغی که به کار می‌بریم بعد از فراغت از بودجه تهیه می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم نظارت پیشگیرانه و هدایت‌گرانه مدیران اظهار داشت: البته اگر جایی تخلفی محرز شد باید برخورد قاطع و شجاعانه با آن صورت گیرد.

آذر با اشاره به نظارت و مراقبت شجاعانه و بدون هراس توسط دیوان محاسبات گفت: بخشی از این نظارت منوط به اصلاح قوانین و بخشی منوط به در اختیار داشتن نیروهای کارآمد است.

وی دیوان محاسبات را نهادی حرفه‌ای عنوان کرد و با اشاره به اینکه تا اندازه‌ای در نظامات قانون‌گذاری و بودجه‌ریزی مشکل داریم اظهار داشت: یکی از وظایف دیوان محاسبات استقرار بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد است.

رئیس دیوان محاسبات کشور از میزان 40 الی 50 درصدی کارآمدی بودجه در 10 سال اخیر سخن گفت و افزود: یعنی بیش از 50 درصد بودجه کشور حیف و نه میل می‌شود.

آذر اقتدار دیوان محاسبات را در حرفه‌ای‌گری برشمرد و با تاکید بر اینکه معنی این حرفه‌ای‌گری بگیر و ببند نیست، خاطرنشان کرد: البته اگر تخلفی رخ دهد برخورد خواهد کرد.

با تاکید بر لزوم همکاری نزدیک با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: مبنای کار ما حرفه‌ای‌گرایی، رعایت عدالت در عین اقتدار و راهنمای عمل و اقدام ما قانون است.

ارسال نظر: