معاون شرکت فرودگاه‌ها در گفتگو با «نسیم آنلاین» اظهارات رئیس سازمان بازرسی را رد کرد

واکنش مدیر آخوندی به اظهارات سراج: هیچ پرونده‌ مشکوکی نداریم

کدخبر: 2049816

معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌های کشور گفت که در حال حاضر VIP ها قابلیت واگذاری به بخش خصوصی نیستند اما CIPها برای افرادی به کار می‌رود که از نظر تجاری مهم بوده و در قبال سرویس‌های دریافتی هزینه‌های آن را پرداخت می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌های کشور خبر داد که برای واگذاری اماکن در فرودگاه‌های کشور یک هیئت تشخیص وجود داشته که واگذاری این اماکن را تأیید می‌کند و گفت که فرودگاه‌ها، طبق دستورالعملی که تهیه شده برای واگذاری اماکن یک فراخوان برگزار کرده و قیمت بالاتر برای واگذاری انتخاب می‌شود.

به گزارش خبرنگار نسیم آنلاین سازمان بازرسی کل کشور به تازگی اعلام داشته که به پرونده‌هایی در اماکن فرودگاه‌ها رسیده که در آن واگذاری اماکنی مانند VIP و صرافی‌ها در دست بررسی است تا مشخص شود به چه کسانی و تحت چه شرایط واگذار شده است.

طبق اعلام سازمان بازرسی کل کشور در این پرونده اماکنی که به کارکنان خود فرودگاه‌ها و یا کسانی که بازنشسته شده‌اند و یا به خانواده‌هایشان واگذار شده که بررسی و اعلام می‌شود.

"غلامحسین باقریان" در گفتگو با نسیم آنلاین افزود که شرکت فرودگاه‌های کشور از حضور دستگاه‌های نظارتی برای رسیدگی به این موضوع استقبال می‌کند.

به گفته وی در دوره‌های قبل، واگذاری‌ اماکن بر اساس مصوبات قانونی صورت پذیرفته و اگر موردی هم باشد مراجع قانونی مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور در عین حال تاکید کرد که تا اکنون به مورد مشکوکی از این واوگذاری‌ها بر نخورده است و بیان داشت که هیچ پرونده‌ای در بررسی‌های کنونی به آنها ارجاع نشده است.

وی، اذعان داشت که واگذاری‌های اماکن طبق مقررات اعلامی در حال انجام بوده و گفت که برای حصول اطمینان از حضور نهادهای نظارتی استقبال می‌شود.

باقریان، با بیان اینکه صرافی‌های موجود در فرودگاه‌ها خصوصی هستند، افزود که تمامی واگذاری‌ها پس از برگزاری فراخوان و رعایت آیین‌نامه‌های اجرایی مربوط به اماکن واگذار می‌شود.

به گفته وی VIP های موجود در فرودگاه‌ها خصوصی نبوده چرا که محل تردد مقامات مهم مملکتی و کشوری اعم از داخلی و خارجی است و تصریح کرد که این CIPها هستند که بهره‌برداران آنها خصوصی بوده و احتمالاً در موضوع مطرح شده سازمان بازرسی منظور CIPها هستند نه VIP.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌های کشور گفت که در حال حاضر VIP ها قابلیت واگذاری به بخش خصوصی نیستند اما CIPها برای افرادی به کار می‌رود که از نظر تجاری مهم بوده و در قبال سرویس‌های دریافتی هزینه‌های آن را پرداخت می‌کنند.

بر اساس امار، در حال حاضر 319 فرودگاه در ایران وجود دارد و تنها 21 کشور جهان فرودگاه های بیشتری نسبت به ایران دارند.

با توجه به وجود ۳۱۹ فرودگاه در ایران، این رقم بیشتر از کشورهای توسعه یافته ای مثل ژاپن، اسپانیا،‌ ایتالیا،‌ نروژ، سوئیس، و اتریش بوده و ایران رتبه ۲۲ جهان را از این نظر به خود اختصاص داده است.

این آمار، انواع فرودگاه های کوچک و بزرگ را شامل می شود.

گفته می شود که 54 فرودگاه در کشور فعال بوده که از این تعداد فقط چهار فرودگاه درآمدزا هستند و برای نگهداری و اجرای طرح‎های عمرانی در فرودگاه‎های کشور سه هزار میلیارد ریال در سال هزینه می‎شود.

ارسال نظر: