جامعه مسلمانان فرانسه:‌

قاتل کشیش فرانسوی از جامعه مسلمانان نیست

کدخبر: 2050744

یک رهبر جامعه مسلمانان فرانسه تأکید کرد که قاتل کشیش فرانسوی عضوی از جامعه مسلمانان نیست و مطابق با سنن اسلامی نیز کفن و دفن نخواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »،‌ فارس نوشت: رهبران جامعه مسلمان در شمال فرانسه از انجام تدارکات لازم و مرسوم برای مراسم دفن تروریست‌ داعشی، طبق سنن اسلامی، خودداری کرده‌اند.

به گزارش «دیلی صباح»، این در حالی است که قرار است برای کشیشی که جان خود را در حملات چند روز پیش از دست داد، مراسم یادبودی با هدف تحکیم اتحاد میان جوامع مذهبی گوناگون فرانسه، برگزار شود.

بنا به این گزارش، امام جماعتی به روزنامه «لو پاریزین» فرانسه گفته که «عادل کرمیشه»، جوان 19 ساله‌ای که اخیراً «ژاک هامل»، کشیش فرانسوی را در شهر «سنت اتین» فرانسه به قتل رساند،‌ مطابق با اصول و رویه‌های اسلامی کفن و دفن نخواهد شد.

علاوه بر این،‌ «محمد کارابیلا»، رئیس یک انجمن فرهنگی محلی گفت که «ما وجهه اسلام را با این فرد خدشه‌دار نخواهیم کرد.» وی در ادامه افزود که جامعه مسلمان نه در آماده‌سازی و نه در مراسم دفن، مشارکت و حضور نخواهد داشت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مسلمانان فرانسه نیز از این تصمیم حمایت می‌کنند و بر این باورند که تروریست مذکور، عضوی از جامعه مسلمانان نیست.

این در حالی است که گروه‌های مسلمان و مسیحی مراسم یادبودی را برای کشیشی که جان خودش را در این حمله از دست داد، برگزار خواهند کرد.

«خبرگزاری فرانسه» نیز گزارش کرد که شورای مسلمانان در شهر لیون، در تدارک و برنامه‌ریزی «راهپیمایی اخوت و برادری» است.

در عین حال،‌ کلیسایی در بوردو فرانسه اعلام کرد که مراسم یادبودی را برای کشیش 85 ساله‌ای که گلویش توسط عادل کرمیشه، بریده شد، برگزار خواهد نمود.

هفته گذشته، دو جوان با حمله به کلیسایی در شمال فرانسه، سر یک کشیش را از تنش جدا کردند. در این حمله هر دو ضارب با شلیک گلوله پلیس فرانسه از پای درآمدند و کشته شدند. داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته بود.

چند هفته پیش هم طی مراسم «روز باستیل»، 84 فرانسوی جان خود را از دست دادند.

ارسال نظر: