عضو شورای اسلامی شهر تهران:

توجه مافیای تجاری‌سازی در تهران به سمت خانه‌های میراثی جلب شده است

کدخبر: 2051371

حکیمی‌پور با بیان اینکه باید خانه‌های میراثی در شهر تهران حفظ شوند گفت: با توجه به پایان یافتن زمین‌ها برای ساخت و ساز در تهران مافیای تجاری‌سازی به سمت خانه‌های تاریخی با ارزش میراثی جلب شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، احمد دنیامالی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران درباره مشکلات منطقه 11 شهرداری تهران گفت: این منطقه به دلیل همجواری با منطقه 16 دچار مشکلاتی است که باید نسبت به حل این مسائل ورود شود.

وی منطقه 11 را یکی از مناطق تاریخی تهران دانست و گفت: میدان راه آهن یکی از هویت‌های میراثی شهر تهران است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه بسیاری از خانه‌های شهر تهران هویت میراثی دارند از این رو گفت‌: باید در حفظ این خانه‌ها دقت کافی صورت گیرد.

همچنین در این جلسه احمد حکیمی‌پور نسبت به تخریب خانه‌های قدیمی هشدار داد و با نمایش اسلایدهایی که برخی از خانه‌های میراثی شهر تهران که مورد تخریب قرار گرفته‌اند گفت: خانه علاء الدوله خانه حاکم تهران بود که به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی واگذار شده است، خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته این خانه از لیست مزایده در تاریخ 28 تیرماه خارج و ثبت ملی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره خانه توران نیز گفت: مالک این بنا کمیته امداد است و قصد دارد مجتمع مسکونی 12 طبقه در این بنا ایجاد کند.

همچنین خانه تاریخی ضرّابی که از دوره اول قاجار به جای مانده است در حال تخریب است.

وی گفت: نمونه این خانه‌ها در شهر تهران است و با توجه به پایان یافتن زمین‌ها برای ساخت و ساز در تهران مافیای تجاری‌سازی به سمت خانه‌های تاریخی با ارزش میراثی جلب شده است.

ارسال نظر: