۲۴۰۰ نقطه از جهان "دهه کرامت" را گرامی می‌دارند

کدخبر: 2051842

دبیر جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) در آیین افتتاحیه چهاردهمین دوره آن و آغاز جشن‌های دهه کرامت در حرم حضرت معصومه(س) گفت: ۳۱ استان، ۷۷ کشور و ۲۴۰۰ نقطه از جهان دهه کرامت را گرامی می‌دارند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سیدجواد جعفری ضمن تبریک آغاز جشن‌های دهه کرامت و چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، گفت: از محضر حضرت آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) سپاسگزاری می کنم که با تدابیر حکیمانه یکی از با شکوه ترین مراسم معنوی جمهوری اسلامی ایران را در اولین روز از دهه کرامت در این حرم مطهر به منصه ظهور می رسانند.

دبیر جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با اشاره به برگزاری ایام دهه کرامت در کشور افزود: پروردگار متعال اراده فرموده است تا میزبانی هشتمین حجت خدا حضرت امام رضا(ع) و خواهر بزرگوارشان کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و ‌امین ولایت حضرت شاهراغ (ع) با مردم ولایتمدار این سرزمین باشد. ایران اسلامی نیز به شکرانه این نعمت بزرگ دهه اول ماه ذی القعده را که متعلق به آن بندگان برگزیده خداست، دهه کرامت نامیده‌اند.

جعفری ادامه داد: دهه کرامت یک فرصت است تا از یک سو دستاوردهای ارزشمند علمی و پژوهشی مراکز حوزوی و دانشگاهی و از سوی دیگر آثار هنری هزاران هنرمند که سرشار از عواطف بی بدیل ارادتمندی به ساحت مقدس حضرت امام رضا(ع) می باشد به جامعه عرضه شود.

وی با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ما اعتقادمان این است که بهترین راه و برترین حربه ای که می تواند هدایت الهی و هدایت انقلابی را در ذهن‌ها و جان‌ها بنشاند و به میوه بیاورد یک تشکیلات است. ما عقیده داریم که اگر چنانچه کسانی بخواهند برای انقلاب کار کنند و این ها متشکل نباشند نخواهند نتوانست از لحاظ کیفیت و از لحاظ کمیت آن کاری را بکنند که یک گروه متشکل انجام خواهد داد، تشکیلات یکی از فرائض هر گروه مردمی است»، گفت: با الهام از این آرمان بلند و با هدف بزرگداشت دهه کرامت و ترویج روزافزون فرهنگ رضوی، جشنواره بین المللی امام رضا(ع) پایه‌گذاری شد.

مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: این جشنواره با بهره مندی از رهنمود های آیات عظام و علمای اعلام و با حمایت دولت، مجلس و عنایت‌های همه‌جانبه آستان قدس رضوی و آستان مقدس حضرت معصومه (س) و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) و با پشتیبانی وزارت فرهنگ‌ و ‌ارشاد اسلامی روز ‌به روز توسعه پیدا کرد و برگزاری سالانه آن به تصویب هیات وزیران رسید.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) زمینه ای را فراهم نموده است تا جامعه علمی و فرهنگی کشور ارادتمندی خودشان را به ساحت مقدس حضرت امام رضا(ع) با تولید آثار فاخر و ماندگار به بروز و ظهور برسانند و این آثار ارزشمند در اختیار جامعه قرار گیرد، افزود: امروز که چهاردهمین دوره این جشنواره همزمان با اولین روز از دهه کرامت آغاز می شود بیش از 360 ساختار حقوقی اعم از دولتی و مردمی در اتحادی کم نظیر هم پیمان و متشکل شده اند و برای 31 استان، 77 کشور و 2400 نقطه از جهان برای دهه کرامت حول محور فرهنگ رضوی برنامه تعریف کرده اند تا دغدغه های مقام معظم رهبری در زمینه توجه به سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی با الهام از آموزه های رضوی بیش از پیش مورد توجه جدی قرار گیرد. در این جشنواره همواره گروهی برای تعظیم شعائر دینی و ایجاد فضای بانشاط معنوی، گروهی برای آموختن و گروهی نیز برای فراگیری در تلاشند تا پیوند روزافزون افراد جامعه با معارف‌رضوی تقویت شود.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های دهه کرامت و جشنواره به گونه ای انجام شده است تا بهره‌مندی از توانمندی‌های هرچه بیشتر اقشار جامعه در برنامه‌های پیش‌بینی شده دهه کرامت مدنظر قرار گیرد و برای حضور و مشارکت هرچه بیشتر مردم در این ایام شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت تشکیل شود تا با هدایت های ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با مدیریت حجت‌الاسلام ارباب‌سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر این ستاد، نقش مردم در برنامه‌های این دهه فراگیرتر و جدی‌تر شود.

ارسال نظر: