نقوی حسینی خبر داد:

توقف فرآیند حقوقی شکایت ایران از روسیه در اجرای اس ۳۰۰/ مسکو به تحقق قرارداد متعهد است

کدخبر: 2054741

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: با توجه به تحقق تعهدات روسیه در اجرای قرارداد اس ۳۰۰، دیگر لزوم به پیگیری پرونده دریافت خسارت تأخیر در رابطه با این قرارداد نیست و عملا این فرآیند حقوقی از سوی ایران متوقف شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سیدحسین نقوی حسینی در گفتگویی درباره موضوعات مطرح شده درباره انصراف ایران از دریافت خسارت تأخیر از روسیه در مورد قرارداد تحویل اس 300، گفت: در سال 2005 قراردادی به ارزش 800 میلیون دلار برای فروش 65 سامانه اس 300 از سوی روسیه با ایران امضاء شد و متأسفانه از آن سال به علت کارشکنی برخی کشورهای غربی، روسیه از تحویل این سامانه به ایران اجتناب می کرد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جمهوری اسلامی در سال های گذشته به خاطر عدم تحقق تعهدات روسیه در اجرای قرارداد تحویل سامانه اس 300 به ایران، اقدام به شکایت و دریافت خسارت تأخیر کرد.

وی گفت: خوشبختانه پس از لغو بخشی از تحریم ها روسیه اعلام کرد که آماده اجرای قرارداد تحویل سامانه دفاعی اس 300 است و شاهد بودیم که مسکو به خوبی به تعهداتش در سال های اخیر عمل کرده است و اجرای این قرارداد در مراحل پایانی قرار دارد.

وی تصریح کرد: به طور حتم اجرای کامل قرار داد اس300 از سوی روسیه، زمینه ساز انجام تعاملات و روابط بیشتری در تمام حوزه ها میان دو کشور خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: با توجه به تحقق تعهدات روسیه در اجرای قرارداد اس 300، دیگر لزوم به پیگیری پرونده دریافت خسارت تأخیر در رابطه با این قرارداد نیست و عملا این فرآیند حقوقی از سوی ایران متوقف شده است.

سفیر روسیه در تهران می‌گوید بارها از ایران خواسته شده که شکایتش بخاطر عدم تحویل اس-300 را پس بگیرد و حالا که نیمی از سامانه به ایران تحویل شده، بحث شکایت کلاً از دستور کار طرفین خارج شده است.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر: