لاوروف: روابط‌ روسیه و آلمان خوب نیست

کدخبر: 2055145

"سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه یک روز پیش از مذاکره با همتای آلمانی‌اش با بیان اینکه روابط مسکو و برلین در بهترین حالت خود نیست، برلین را مقصر خدشه‌های وارد شده به روابط دو کشور دانست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "سرگئی لاوروف"، وزیر امور خارجه روسیه در نشست روز یکشنبه با فرماندار منطقه سورد لوفسک گفت: اولویت اصلی توجهاتمان معطوف به روابط با آلمان است و اینکه آنها متحمل دوران سختی هستند، تقصیر ما نیست.

وی با تاکید بر اهمیت روابط کشورش با آلمان عنوان داشت: روابط ما و آلمان در حال حاضر در بهترین حالت خود قرار ندارد و این گناه روسیه نیست.

لاوروف و فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر امور خارجه آلمان امروز دوشنبه به دنبال مذاکراتی که بر مسائلی چون درگیری‌های سوریه و اوکراین متمرکز است، با یکدیگر دیدار می‌کنند.

الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و حمایت از جدایی طلبان در جنگی که جان بیش از 9500 تن را در شرق اوکراین گرفته به شدت به روابط مسکو با اتحادیه اروپا خدشه وارد کرده است.

موضع آلمان برای حفظ تحریم‌ها علیه روسیه به خاطر مداخله‌اش در مساله اوکراین مهم و سرنوشت‌ساز بوده است.

اشتاینمایر اخیرا گفت: کمک‌های بشردوستانه به شدت در شهر حلب سوریه لازم است و این امر آغاز ایجاد پل هوایی و برای ارسال این کمک‌های بشردوستانه را ضروری می‌سازد.

وی افزود: آلمان با آمریکا، روسیه و سازمان ملل مذاکره می‌کند تا کمک‌های بشردوستانه ضروری به شمال حلب را سازماندهی کنند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: