ادامه درگیری‌ در کشمیر پس از جشن‌های روز استقلال

کدخبر: 2055448

با وجود گذشت ۳۷ روز از اعتصاب مردم کشمیر و برگزاری جشن‌های استقلال در پاکستان و هند، هنوز بحران در این سرزمین ادامه دارد و تنش‌ها ۷۵ کشته و بیش از ۷ هزار زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: با وجود گذشت 37 روز از اعتصاب مردم کشمیر و برگزاری جشن‌های استقلال در پاکستان و هند هنوز بحران در این سرزمین ادامه دارد و 75 کشته همچنین بیش از 7 هزار زخمی برجای گذاشته است.

در روز استقلال پاکستان و روز استقلال هند که یک روز بعد از 15 آگوست برگزار می‌شود مردم کشمیر به خیابان‌ها ریخته و خواستار دریافت حقوق خود شدند.

در برخی مناطق کشمیر مردم پرچم پاکستان را به اهتزاز درآوردند که با واکنش نیروهای ارتش هند مواجه شد و آنها از تمام توان خود برای سرکوبی اعضای شرکت کننده در تظاهرات خیابانی استفاده کردند.

رهبران آزادی‌خواه کشمیر از مردم خواستند روز استقلال هند را به عنوان روز سیاه برگزار کنند همین موضوع سبب شد که روز 15 آگوست مصادف با روز استقلال هند تبدیل به یک روز خونین در این سرزمین شود.

در این روزها درگیری بین نیروهای ارتش هند و مردم خشمگین به اوج خود رسیده است و بر خلاف روزهای گذشته اعضای شرکت کننده در تظاهرات خیابانی با نیروهای امنیتی مبارزه می‌کنند و حاضر به ترک مواضع خود نیستند.

ناآرامی‌های جدید در کشمیر تحت کنترل هند به چالشی برای حزب حاکم «بهاراتیا آجنتا پارتی» متعلق به «نارندرا مودی» نخست وزیر هند تبدیل شده است. گفته می شود که ادامه ناآرامی‌ها در کشمیر ناشی از اعمال سیاست های تندروانه مودی است.

مساله کشمیر یکی از مهمترین مسائل مورد اختلاف در روابط هند و پاکستان است و این دو کشور دو بار بر سر این منطقه وارد جنگ تمام عیار شده‌اند. پاکستان اخیرا خواستار از سرگیری مذاکرات صلح با هند برای حل موضوعات مهم باقی مانده در سطح وزرای خارجه دو کشور شد.

دور تازه ناآرامی ها در کشمیر تحت کنترل هند زمانی اغاز شد که مردم کشمیر روز شنبه 19 تیرماه در اعتراض به کشته شدن برهان مظفر وانی، رهبر گروه مبارزان حزب المجاهدین به خیابان‌ها آمدند و سه مرکز پلیس و دو ساختمان دولتی را به آتش کشیدند.

ارسال نظر: