رئیس‌جمهور برزیل خواستار برگزاری همه‌پرسی شد

کدخبر: 2055826

رئیس‌جمهور تعلیق‌شده برزیل خواستار متوقف‌شدن روند استیضاح خود و برگزاری همه‌پرسی سراسری در خصوص برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: "دیلما روسف" رئیس جمهور تعلیق شده برزیل در نامه‌ای سرگشاده تأکید کرد: سنا باید روند استیضاح را متوقف کند و مسیر لازم برای برگزاری همه‌پرسی در خصوص انتخابات زودهنگام را فراهم کند.

در ماه می، پارلمان برزیل با 55 رأی موافق در برابر 22 رأی مخالف، به آغاز روند استیضاح دیلما روسف رأی مثبت داد، رئیس جمهور تعلیق شده برزیل به مشارکت در فساد مالی و سوء استفاده از بودجه دولتی برای رقابت‌های انتخابات 2014 میلادی متهم شده است.

وی در ادامه این نامه که روز سه‌شنبه منتشر شده، افزود: ما باید دموکراسی را در کشورمان تقویت کنیم و به‌خاطر این هدف سنا باید روند استیضاح را متوقف کند، من بی‌گناه هستم.

روسف یادآور شد: من خواستار برگزاری یک همه‌پرسی ملی و سراسری هستم تا مردم تصمیم بگیرند که آیا یک انتخابات مستقیم و زودهنگام در این کشور برگزار شود، انتخاباتی که برای حل و فصل بحران‌های سیاسی و اقتصادی در برزیل لازم و ضروری است.

روسف که استیضاح خود را تلاشی برای کودتا علیه خود می‌داند، به‌مدت 180 روز از قدرت تعلیق شده است. در این مدت مایکل تمر معاون رئیس جمهور برزیل، وظایف اصلی رئیس جمهور را انجام خواهد داد.

ارسال نظر: