گزارش «نسیم آنلاین» از روز نخست جشنواره فیلم سلامت:

شهرام مکری با"روش های ساده برای کارگردان" به چارسو آمد/ اکران عمومی "برادرم خسرو "

کدخبر: 2057125

در نخستین روز از جشنواره فیلم سلامت فیلم های سینمایی "عصر یخبندان" به کارگردانی "مصطفی کیایی"، "برادرم خسرو" ساخته "احسان بیگلری" و "آتش بس ۲" به کارگردانی "تهمینه میلانی" نمایش داده می شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »، نخستین جشنواره فیلم سلامت با هدف آگاه سازی مردم درباره رفتارهای سلامت محور از صبح امروز ساعت 10 در پردیس سینمایی چارسو با حضور فیلمسازان، سینماگران و علاقمندان به سینما آغاز به کار کرده است.

بر اساس این گزارش، کارگاه های تخصصی "روش های ساده برای کارگردانی" و "مبانی اولیه فیلمنامه داستان گو" به ترتیب توسط "شهرام مکری" و "فرهاد توحیدی" برگزار شد. بر این اساس کارگاه "روش های ساده برای کارگردانی" در سالن شماره ۵ از ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه و کارگاه "مبانی اولیه فیلمنامه داستان گو" از ساعت ۱۰در سالن شماره ۴ پردیس سینمایی چارسو به عنوان کاخ جشنواره برگزار می شود.

البته اگر بخواهیم پیرامون فضای نخستین روز از جشنواره فیلم سلامت صحبت کنیم باید اشاره کنیم که همانند سایر جشنواره ها آرام و خلوت و البته با شور و نشاط بود. در حقیقت چیزی که امروز بیشتر به چشم می خورد حضور دانشجویان و جوانان علاقمند به فیلم و فیلم سازی بود. نکته دیگر برگزاری کارگاه های آموزشی و حضور افرادی چون شهرام مکری و فرهاد توحیدی در پردیس چارسو موجب شده بود تا جوانان و علاقمندان به سینما گاها گردآگرد این فیلم سازان جمع شده و با آنها به بحث و مباحثه بپردازند.

نگته دیگر اینکه در محیط برگزاری جشنواره برگه های اطلاعرسانی پیرامون برگزاری نشست های تخصصی نصب شده بود که این موضوع هم موجب شده بود که اینکه بسیاری از حاظران در پردیس چارسو برای حضور در این نشست ها برنامه ریزی کنند. البته پیش بینی می شود هرچه به روزهای بعدی برگزاری جشنواره برسیم نشست ها و کارگاه ها با شور و حرارت بیشتری برگزار شود.

همچنین نکته مثبت دیگر در روز نخست جشنواره فیلم سلامت حضور پررنگ روابط عمومی و پاسخ دهی به مخاطبان بود. درضمن برنامه کامل نشست ها و کارگاه ها هم از امروز در دسترس حاظران در سالن قرار گرفت تا برای استفاده از فیلم های اکران شده در طول جشنواره برنامه ریزی کنند. بر این اساس فیلم های مهم این جشنواره در ساعت 20 تا 22 نمایش داده می شوند.

پیرامون برنامه های امروز عصر نخستین روز از جشنواره فیلم سلامت باید به برگزاری سه نشست تخصصی پیرامون "سبک زندگی"، "اوتیسم" و "فرزند پروری" اشاره کرد. بر این اساس "غلامرضا آزادی" پیرامون سبک زندگی صحبت می کند. "شقایق دهقان" و یا "رضا یزدانی" پیرامون اوتیسم نشست بعدی را برگزار می کنند و در نهایت نیز ستاره اسکندری پیرامون موضوع فرزند پروری در نشستی صحبت می کند.

لازم به ذکر است که در نخستین روز از جشنواره فیلم سلامت علاقمندان و مخاطبان می توانند فیلم های سینمایی چون "عصر یخبندان" به کارگردانی "مصطفی کیایی"، "برادرم خسرو" ساخته "احسان بیگلری" و "آتش بس ۲" به کارگردانی "تهمینه میلانی" را مشاهده کنند.

ارسال نظر: