وزیر ارتباطات: امسال، سال رونق اقتصادی است

کدخبر: 2057206

واعظی گفت: امسال را سال رونق اقتصادی می‌دانیم و خوشبختانه در ۵ ماهه اول سال، رشد صنعتی ۸ درصد مثبت، کشاورزی ۴ و اقتصادی ۴.۴ مثبت بوده است که امیدواریم امسال تحولاتی به وجود بیاوریم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمود واعظی عصر امروز در سفر خود به شهرستان اردستان و دیدار مردمی در مسجد جامع این شهر با اشاره به اینکه در 20 سال اخیر وزیر ارتباطات دولت‌ها به شهرستان اردستان سفر نکرده‌اند، اظهار کرد: مردم خطه اردستان مردمی سختکوش، باصفا و متدین هستند و در هرکجا باشند مایه خیر و برکت می‌شوند.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم که شما مردم انتخاب کرده‌اید تلاش دارد به شما خدمت‌رسانی کند، افزود: در ابتدا دولت شعار این بوده که ایران فقط تهران نیست و نباید همه امکانات فقط در تهران باشد؛ اعتقاد بر حقوق شهروندی داریم و هرکسی در هر نقطه ایران که هست باید از حقوق مساوی برخوردار باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: دولت وظیفه خود می‌داند در هر شهر و منطقه‌ای که امکانات کمتر و مردم گرفتارتر هستند بیشتر به آنجا رسیدگی کند؛ هرساله 350 میلیارد تومان هزینه اینترنت و تلفن در روستاها است در صورتی که در گذشته این گونه نبوده است.

وی با اشاره به تخصیص 10 میلیارد تومان هزینه بابت اینکه اردستان به نسل سه و چهار متصل شود، خاطر نشان کرد: تجهیزات گران است و چون باید از خارج وارد شود، وظیفه ماست که امکانات را در مناطق ایجاد کنیم تا مهاجرت کمتر و دل‌بستگی بیشتر شود تا هموطنان در زادگاه‌های خودشان تمام امکانات شهری را داشته باشند.

واعظی گفت: با توجه به اینکه بیکاری در منطقه اردستان به لحاظ کم‌آبی وجود دارد و همچنین این معضل در کشور است، دولت می‌داند از مشکل بیکاری مطلع است و به همین دلیل مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری کردند و این سیاست را ابلاغ کردند؛ دولت هم معتقد است باید آن را اجرا کند.

وی ابراز داشت: امسال را سال رونق اقتصادی می‌دانیم و خوشبختانه در 5 ماهه اول سال رشد صنعتی 8 درصد مثبت، کشاورزی 4 و اقتصادی 4.4 مثبت بوده است که امیدواریم امسال تحولاتی به وجود بیاوریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سال گذشته بارندگی وجود داشته و خرید گندم از کشاورزان حدود 11 میلیارد بوده است، یادآور شد: متأسفانه استان اصفهان با مشکل بی‌آبی و خشک‌سالی مواجه است که امیدواریم با تمهیدات پیش‌بینی شده حل شود.

وی در پایان تصریح کرد: تمام روستاهای شهرستان اردستان دارای تلفن هستند و تعدادی هم دارای اینترنت هستند؛ همچنین تا پایان دولت همه روستاهای بالای 15 خانوار در شهرستان اردستان اینترنت خواهند داشت.

ارسال نظر: