گزارش خبرنگار «نسیم آنلاین» از دومین روز جشنواره فیلم سلامت:

نخستین جشنواره فیلم سلامت به روزهای گرم خود نزدیک می شود

کدخبر: 2057494

بر اساس پیش بینی های انجام شده هرچه بیشتر به روزهای میانی و پایانی برگزاری این جشنواره نزدیک شویم و اطلاع رسانی های گسترده تری پیرامون آن انجام شود شاهد افزایش استقبال از این جشنواره از طرف مردم و مخاطبان سینما و موضوعات مرتبط با سلامت باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »، دومین روز از نخستین جشنواره فیلم سلامت با برگزاری سه نشست تخصصی با موضوعاتی همچون اعتیاد، سلامت روان و معلولیت برگزار شد. بر این اساس این نشست ها در سالن شماره ۲ پردیس سینمایی چارسو با حضور سینماگران و علاقمندان برگزار شد.

گفتنی است که در دومین روز از نخستین جشنواره فیلم سلامت، پردیس سینمایی چارسو شاهد حضور پررنگ تر و پرشورتر مردم و علاقمندان در سالن های نمایش فیلم و همینطور غرفه های حاضر در نمایشگاهی که در بخش جنبی این جشنواره برگزار شده بود.

بر این اساس پیش بینی می شود که هرچه از روزهای برگزاری این جشنواره بگذرد و اطلاع رسانی های بیشتری پیرامون آن انجام شود شاهد افزایش استقبال از این جشنواره از طرف مردم و مخاطبان سینما و موضوعات مرتبط با سلامت باشیم.

همچنین نمی شود از خاص بودن موضوع برگزاری این جشنواره که عنوان سلامت را با خود یدک می کشد غافل شد زیرا تخصصی بودن این جشنواره و اینکه موضوع سلامت تمام این جشنواره را تحت الشعاع خود قرار داده غافل شد. همین امر هم موجب می شود تا مردم و سینماگران با دیدی تخصصی پیرامون موضوع سلامت به این جشنواره نگاه کنند.

بر این اساس از نکات جالب توجه و مهم این روز رونق گرفتن استقبال مردم از غرفه های حاضر در نمایشگاه حاضر در بخش جنبی جشنواره بود. بر این اساس در نمایشگاه درنظر گرفته شده غرفه هایی چون غرفه "انجمن آلزایمر ایران"، غرفه "انجمن اتیسم ایران"، غرفه "انجمن ژنتیک ایران"، غرفه "انجمن ام اس ایران"، غرفه "کانون هموفیلی ایران"، غرفه "اداره کل سلامت شهرداری تهران" و غرفه جالب و منحصر به فردی با عنوان "ابر سلامت" جانمایی شده بود.

بر این اساس در این نمایشگاه مردم و مخاطبان به خوبی درگیر غرفه ها شده بودند و با حضور در این غرفه ها ضمن صحبت و گفتگو با مسئولان و مدیران غرفه ها با موضوعات تخصصی که این غرفه ها به آن پرداخته بودند آشنا شدند.

بخش دیگر این جشنواره به برگزاری نشست های تخصصی اختصاص داشت. بر این اساس نخستین نشست تخصصی امروز با موضوع اعتیاد با حضور مصطفی کیایی کارگردان، فرهاد اصلانی بازیگر، دکتر نوروزی رییس سابق اداره اعتیاد وزارت بهداشت، دکتر صادق نیت رییس اداره بهداشت محیط وزارت بهداشت و دکتر ارسیا تقوا روانپزشک و منتقد سینما برگزار شد که به نقد و بررسی فیلم "عصر یخبندان" که با موضوع اعتیاد است پرداخته شد.

دومین نشست تخصصی این روز نیز با موضوع سلامت روان با حضور احسان بیگلری کارگردان فیلم برادرم خسرو، دکتر حاجبی مدیر کل دفتر سلامت روان اجتماعی وزارت بهداشت و درمان، دکتر نمازی عضو گروه اخلاق پزشکی دانشگاه تهران و دکتر نقوی روانپزشک و عضو هیات علمی دانشگاه تهران برگزار شد که به نقد و بررسی فیلم "برادرم خسرو" اختصاص داشت.

و در نهایت سومین نشست تخصصی این روز با موضوع معلولیت بود که با حضور مرجان اشرفی زاده کارگردان فیلم آبجی، معصومه قاسمی پور بازیگر فیلم آبجی، منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم حوض نقاشی و دکتر نمازی عضو گروه اخلاق پزشکی دانشگاه تهران، به نقد و بررسی دو فیلم "حوض نقاشی" به کارگردانی مازیار میری و "آبجی" پرداختند.

گفتنی است امشب کاتالوگ نخستین جشنواره فیلم سلامت به سردبیری مسعود نجفی و با یادداشت هایی از نیکی کریمی و حمید فرخ نژاد منتشر شد. این کتاب در 264 صفحه شامل اطلاعات جشنواره اعم از آثار حاضر و اعضای هیات داوران است که با طراحی مرتبط با موضوع جشنواره در قطع وزیری آماده شده و در بخش بزرگداشت های کاتالوگ یادداشت هایی اختصاصی از نیکی کریمی و حمید فرخ نژاد که برای پوران درخشنده و رامبد جوان نوشته اند به چشم می خورد.

ارسال نظر: