وزیر دادگستری در همدان:

اصلاحیه بودجه سال ۹۵ مطابق نظر دولت مصوب شد

کدخبر: 2057900

وزیر دادگستری با بیان اینکه اصلاحیه بودجه ۹۵ مطابق به خواسته دولت به تصویب رسید، گفت: همکاری سه قوه در در عالی‌ترین سطح خود قرار دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حجت‎الاسلام مصطفی پورمحمدی عصر امروز در شورای اداری استان همدان یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و با بیان اینکه خداوند را شاکریم که کشور آمیخته با فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت است، اظهار کرد: اخلاص، ساده زیستی و تلاش مشی و مرام شهیدان رجایی و باهنر بود و باعث مباهات است که پیشوا و مقتدای ما این اسوه‎ها هستند.

وی با بیان اینکه جامعه ما مملو از آگاهی، ایثار، خدمت و روح اخلاص است، خطاب به مسؤولان گفت: تلاش، همت و دلسوزی‎های شما امروز در عرصه‎های مختلف آشکار است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه وظیفه داریم هم از خدمتگزاران تشکر کنیم و هم تلاش‎های آنها را بازگو کنیم، گفت: این بدان دلیل است که خداوند شکرگزاری و سپاسگزاری را از ما خواسته است.

وی با اشاره به اینکه رهبری دیروز تاکید داشتند که امسال هفته دولت و سالروز تکریم شهیدان رجایی و باهنر مصادف با توطئه، کینه‎توزی، عناد و ددمنشی دشمنان است، ادامه داد: دشمنان خون‎آشام، جز خیانت و خباثت و رذالت در پرونده خود ندارند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه منافقان تبهکار روزگار هستند و امروز نمونه روشن از داعشی‎ها منافقان هستند، افزود: منافقان به زن و مردم کوچک و بزرگ در کشور رحم نکردند به طوری که همه در تیررس شقاوت آنها بودند.

وی با اشاره به سابقه درخشان آیت‌الله مدنی، از شهادت ایشان به دست منافقان سخن راند و اظهار کرد: هزاران نفر از مردم این کشور به دست منافقان ترور شدند.

وزیر دادگستری افزود: بزرگترین شقاوت منافقان این بود که اکثر بمباران‏‎ها در کشور با جاسوسی‎های این افراد انجام می‏‎شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از عملیات‏‎ها به دست منافقان لو رفت، اظهار داشت: آنها بیشترین خیانت را در حق کشور انجام دادند.

پورمحمدی با بیان اینکه داستان بمب هسته‎ای دروغ‌پردازی‎هایی بود که منافقان علیه کشور ایجاد کردند، گفت: با این دروغ‎ها سالیان سال با تحریم به کشور فشار وارد شد اما مردم مقاومت کردند.

وی با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی به منافقان متوسل شده‎اند، افزود: این امر نشان می‌دهد دشمنان چقدر مفلک شده‎اند که سراغ آنها رفته‎اند.

وزیر دادگستری اظهار کرد: دشمنان ملت ایران آنچنان دستشان خالی است که به سراغ نکبت‌هایی چون منافقین رفتند و می‌خواهند آنان را تطهیر کنند.

وی با بیان اینکه هر کس به منافقین نزدیک شود، هم نجس می‌شود، افزود: هنوز از برکات وجودی امام بهره می‌بریم به طوری که استکبار زمین‌گیر و چهره‌ او برای جهانیان آشکار شدند.

پورمحمدی تأکید کرد: امام خمینی(ره) چهره استکبار را برای جامعه جهانی ترسیم و معرفی کرده و هنوز مستکبران از آنجا که از این تصویر رها نشدند، به دنبال مقابله و انتقام جویی هستند.

وی با اشاره به اینکه این ملت در راه امام و شهدا استوار و محکم ایستاده است، تصریح کرد: پیروان امام نیز پس از سه دهه اهداف و آرمان‌های او را به دقت دنبال کردند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه در حال حاضر همکاری بین قوا در بهترین سطح قرار داد، ادامه داد: مجلس اصلاحیه بودجه 95 را آنچنان که دولت می‌خواست مصوب کرده که خدمت بزرگی به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما در حوزه اقتصاد مقاومتی، نقش‌آفرینی بانک‌ها است، خاطرنشان کرد: بانک‌ها برای سال جاری 460 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت خواهند کرد که عمده آن به صنعت و تولید باز می‌گردد.

پورمحمدی با بیان اینکه دولت انتظار دارد که بیش از 500 هزار میلیارد تومان تسهیلات بدهند، گفت: در چهار ماهه اول سال بیش از 42 درصد در پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی افزایش داشتیم.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها مطالباتی دارند که اگر زنده شوند، پرداخت تسهیلات افزایش می‌یابد، اظهار کرد: یکی از مطالبات بانک‌ها، بدهی دولت و دیگری کفایت سرمایه است که اگر بتوانند این دیون را پس بگیرند قدرت تضمین برای جذب سرمایه‌های خارجی و پرداخت تسهیلات افزایش می‌یابد.

وزیر دادگستری با بیان اینکه تسعیر ارز نیز کمک بزرگی برای پرداخت مطالبات بانک‌ها خواهد بود، افزود: رابطه دولت و قوه قضاییه بسیار عالی است به طوری که در سه سال گذشته دوران موفقی را در کاهش مفاسد اقتصادی و اداری پشت سر گذاشتیم.

وی با بیان اینکه دولت تمام‎قد برای مبارزه با پرونده‌های بزرگ مفاسدی به صحنه آمده است، تصریح کرد: این تعامل و همکاری باعث کاهش جدی مفاسد اقتصادی و اداری شده است.

در 3 سال گذشته دوران موفقی را در کاهش مفاسد اقتصادی و اداری پشت سر گذاشتیم

پورمحمدی با بیان اینکه این اقدامات هنوز برای افکار عمومی محسوس نیست، ادامه داد: هنوز در سطح خرد تخلفات و فسادهای زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری خواهان چاره کار برای حقوق‌های نجومی هستند، خاطرنشان کرد: در عرصه فرار مالیاتی، گمرکی، پولشویی، رانت‌ها و... زمین‌خواری، تعرض به منابع طبیعی و جنگل‌ها ورود کردیم و دستاوردهای چشمگیری به خاطر همکاری همه قوا به دست آمده است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه در حوزه‌های خرد همچنان گرفتاری داریم، گفت: از مدیران هم می‌خواهیم که تخلفات خرد را که مردم با آن درگیری هستند را کاهش داده و نظم کار، راه‎اندازی برای مردم و رفتار مناسب را ترویج کنیم.

وی با اشاره به اینکه تا جایی که می‌توانیم از مواد و تبصره‌ها به نفع مردم استفاده کنیم، اظهار کرد: برخی از قوانین ما مشکلات بسیاری دارد و باید برداشت‌ها تدبیر شود تا کار مردم را راه بیندازیم و این کار را ارزش و عبادت بزرگی محسوب می‌شود.

پورمحمدی با بیان اینکه دو مصوبه سریع برای حل معضل حقوق‌های نامتعارف ارائه شده، افزود: جامعه به امید زنده است به طوری که باید روابط خوب اجتماعی با حسن ظن و اعتماد برقرار شود و همه باید سعی کنیم سرمایه اجتماعی را حفظ کنیم تا شهروندان به ما اعتماد و فرزندان به آینده امیدوار باشند.

وی با اشاره به اینکه دقت کنیم در بیان مسائل امیدها را کور نکنیم، تصریح کرد: با بیان کردن بد مطالب به فرزندان آسیب وارد می‌شود.

وزیر دادگستری ادامه داد: اگر برای دیگران تولید سوء ظن کنیم ما هم گرفتار خواهیم شد در حالی که سرمایه اجتماعی هم حسن ظن و خوش‌بینی به آینده است.

وی با بیان اینکه برای ایجاد امید در جامعه تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: گزارشات هیأت دولت به حضرت آقا با تشویق ایشان مواجه شد.

پورمحمدی با بیان اینکه کشور ما با وجود مسائل مختلف امنیت مثال‎زدنی دارد، گفت: این موارد را یکسره به خود تذکر دهیم چراکه این امنیت را با وجود داعش، اسرائیل، مفلوک‌های منطقه چون آل سعود و استکبار داریم که دست از سر ما بر نمی‌دارند.

داعشی‌ها خواهان به آشوب کشاندن کشور ما هستند

وی با اشاره به اینکه داعشی‌ها خواهان به آشوب کشاندن کشور ما هستند، اظهار کرد: این سئوال نباید ایجاد شود که چرا در اروپا که اشراف عملیاتی گسترده‌ای دارند بمب منفجر می‌شود اما در ایران به دلیل فعالیت‌های جهادی دستگاه‌های مختلف این اتفاقات رخ نمی‌دهد.

وزیر دادگستری با بیان اینکه سال گذشته قیمت نفت به یک سوم رسیده است، افزود: 55 درصد قیمت نفت از دو سال گذشته، کاهش یافته است به طوری تمام کشورهای صادرکننده و تولیدکننده نفت با رشد منفی، بدهکاری و تراز منفی تجاری مواجه شدند.

وی با بیان اینکه برخی از کشورهای نفت‌خیز با کاهش 60 درصد ارزش پولی خود مواجه شدند، تصریح کرد: کشورهای دیگر هم با استقراض و بدهی مواجه شدند به طوری 2.7 درصد میانگین نرخ منفی رشد اقتصادی کشورهای نفت‎خیز است.

پورمحمدی با بیان اینکه در سال گذشته با یک درصد رشد اقتصادی مثبت مواجه شدیم، ادامه داد: سال گذشته یک میلیارد دلار تراز مثبت داشتیم و 42 درصد تخلیه بارگیری در چهار ماهه مسایل افزایش یافته و حدود 70 درصد مربوط به آن صادرات است.

وی با اشاره به اینکه یک درصد رشد مثبت، کاهش دو درصدی تورم، ثابت نگاه داشتن نرخ ارز شاخص‌های اقتدار یک کشور است، خاطرنشان کرد: امتیازاتی که در برجام گرفتیم نتیجه اقتدار نظامی، اجتماعی و اقتصادی کشور است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه با تأمل بیشتر امتیازات بیشتری نیز به دست می‌آمد، گفت: کشور در ثبات و اقتدار سیاسی قرار دارد به طوری که سال گذشته انتخابات زیبایی با کمترین حادثه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه انتخاباتی با فراز و فرود بزرگ و تحولی عظیم در منتخبین، برگزار شد و آب از آب تکان نخورد، اظهار کرد: این مسائل سبب شد دشمن به خواسته‌های نظام جمهوری اسلامی تمکین کرده و امضا بدهد.

در دولت بنای خرابکاری و پنهانکاری نداریم

پورمحمدی با بیان اینکه با اجرای برجام نتایج بیشتری از ثمرات امروز به دست خواهد آمد، افزود: پیش از این آمریکا میدان‌داری می‌کرد و از جانب جامعه جهانی سخن می‌گفت اما امروز منزوی شده و تنها می‌تواند بگوید که کشور آمریکا اقداماتی را انجام خواهد داد که چندان مهم نیست.

وی با تأکید بر اینکه امروز موضع انفعالی ما تغییر کرده، تصریح کرد: امروز ما از آمریکا شاکی هستیم و از بدعهدی و بدجنسی این کشور صحبت می‌کنیم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه اقتدار امروز کشور را باید حفظ کرد، ادامه داد: در این راه وظایف مسؤولان سخت است چرا که اگر دیروز در دامنه کوه ایستاده بودیم، امروز یک مرحله بالا آمدیم و چون قدرتمندتر هستیم بیشتر مورد آماج حملات هستند.

وی با بیان اینکه تلاش و کار بهترین تبلیغ برای دولت است، خاطرنشان کرد: تولید یأس، ناامیدی و از بین بردن اعتماد، ظلم به جامعه است و امروز برخی از این تبلیغات بر روی مردم تأثیر گذاشته و طبق برخی از نظرسنجی‌ها با سئوال مواجه شدند.

پورمحمدی از قول وزیر راه عنوان کرد، راه آهن‌هایی که زیرسازی آنها انجام شده تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته در حوزه کشاورزی 15.5 درصد رشد داشتیم، گفت: در پنج ماهه سال جاری نیز حدود چهار درصد رشد در بخش کشاورزی، 8.8 درصد در بخش صنعت داشتیم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه همه در فضای شفاف زندگی کنیم، اظهار کرد: سئوال از استاندار ایراد ندارد چرا که در دولت بنای خرابکاری و پنهانکاری نداریم پس بگذارید همه توضیح بخواهند.

ارسال نظر: