عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

اتاق بازرگانی در ۱۵ ماه اخیر خود را وامدار دولت می‌دانست و انتقاد نمی‌کرد!/ توقع داریم این بار دولتی‎‌ها بر سر کار نیایند

کدخبر: 2059949

معروف گفت: وقتی اتاق وامدار حوزه سیاسی باشد نمی تواند انتقادهای خود را شفاف مطرح کند و وجه مطالبه گری آن از بین می رود و این همان چیزی است که در این ۱۵ ماه اخیر در اتاق شاهدش بودیم.

سید حسین معروف، عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » در رابطه با انتخابات اتاق ایران بیان داشت: امیدواریم که انتخابات این دوره سالم تر از انتخاباتی باشد که در خردادماه سال گذشته صورت گرفت، زیرا کاملا مشخص بود که انتخابات آن دوره تأثیرپذیر از مجموعه دولت بوده است.

وی افزود: با توجه به این که مجموعه غالبی که اتاق را در 15 ماه گذشته مدیریت کرده است در حال حاضر یک نماینده دارد و از طرفی با توجه به ناکامی‌های اتاق در آن دوره بنده معتقد هستم که این بار لابی گری نتیجه نخواهد داد و انتخابات بی شائبه تر برگزار می‌شود.

معروف با بیان این مطلب که اتاق باید خود را از ماجراهای سیاسی دور کند، گفت: وقتی اتاق وامدار حوزه سیاسی باشد نمی تواند انتقادهای خود را نیز شفاف مطرح کند و وجه مطالبه گری آن از بین می‌رود و این همان چیزی است که در این 15 ماه اخیر در اتاق شاهدش بودیم.

عضو اتاق بازرگانی تصریح کرد: آقایان در این مدت به حوزه سیاسی نزدیک شده بودند و به نوعی خود را وامدار دولت کرده بودند لذا نمی توانستند آن طور که باید مطالبه گری داشته باشند به طوری که به طور مثال حوزه کسب و کار بسیار نامناسب بود اما آقایان به دلیل همین وامداری از طرح مسائل ضروری خودداری می کردند.

وی با بیان این مطلب که توقع داریم این بار دولتی‌ها سر کار نیایند، اظهار داشت: امیدواریم که فردا شخصی انتخاب شود که فاصله لازم با حوزه سیاسی را حفظ کند و وجه مطالبه گری اتاق را به آن بازگرداند، وجهی که در این مدت نادیده گرفته شده و تعطیل شده بود.

ارسال نظر: